Регистрация

Фермери в мола

Автор: Деница Ватева, Мара Георгиева 16 януари 2017

В няколко търговски и бизнес центъра се експериментира с продажба на храни на малки производители

Фотограф: Надежда Чипева

Твърде много Е-та, дълги срокове на годност, съмнения за ползването на хормони на растежа, ГМО и т.н. Списъкът с притесненията, често основателни, за качеството на храните расте, а производителите казват, че темата с недоверието започва да влияе пряко и върху покупките в цели сегменти.

Различното отношение създава нова бизнес ниша, затова през последните години започнаха да се отварят все повече специализирани магазини за месо, млечни продукти, хляб, плодове и зеленчуци, зад които стоят малки, често семейни, компании. В интернет пък вече има десетки платформи за поръчка на продукти от дребни стопанства, а фермерските пазари започват да навлизат постепенно в живота на големите градове.

И макар да не звучи типично, отскоро тази вълна започна да обхваща и големите търговски и бизнес центрове в страната. Първите опити за организиране на фермерски пазари в молове и големи офис сгради вече се случват в София, Варна, Бургас и други по-големи градове.

Още по темата тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души