Регистрация

Акциите на Microsoft гонят нов максимум след силната печалба

Автор: Регал 21 октомври 2016

Съсредоточаването на компанията върху бизнес софтуера и онлайн услугите се е отплатило с изненадващо висока печалба за първото финансово тримесечие на фирмата (юли-септември)

Съсредоточаването на "Майкрософт" (Microsoft Corp.) върху бизнес софтуера и онлайн услугите се е отплатило с изненадващо висока печалба за първото финансово тримесечие на компанията (юли-септември), тласкайки акциите към исторически максимум, информира БТА, като цитира "Асошиейтед прес".

Оповестените снощи резултати са в подкрепа на стратегията, преследвана от главния изпълнителен директор Сатя Надела, откакто пое управление преди две години и половина.

Инвеститорите бяха толкова впечатлени от напредъка на технологичния гигант, че борсовите котировки скочиха с 6 процента до 60,68 долара за акция извън официалната сесия, след като бе публикуван корпоративният отчет. Ако тенденцията продължи и редовната търговия днес, акциите ще превишат предишния си максимум от 59,97 долара, достигнат през декември 1999 година около разгара на дот-ком бума.

Облачните услуги на "Майкрософт" са на път да донесат около 13 милиарда долара годишни приходи и би трябвало да достигнат целевите 20 милиарда долара за финансовата година, приключваща през юни 2018 година, заяви Надела в конферентен разговор с анализатори.

Общите тримесечни приходи на "Майкрософт" възлизат на 20,5 милиарда долара, почти без промяна спрямо предходната година.

През тримесечието компанията е спечелила 4,7 милиарда долара или 60 цента на акция, отчитайки свиване с 4 на сто на годишна основа. Ако не бяха забавените приходи и други счетоводни позиции, които не са свързани текущата дейност, печалбата щеше да е 76 цента на акция или над прогнозите на анализаторите, заложили на 68 цента на акция, според "ФактСет" (FactSet).

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души