Регистрация

"Карлсберг България" е най-бързо развиващата се пивоварна компания в България

Автор: Йоан Запрянов 28 юли 2016
Обемтие на производство са се увеличили с 24.7%

Деян Беко, Главен изпълнителен директор на "Карлсберг България"

"Карлсберг България" е увеличила пазарния си дял през първото полугодие, но запазва третото си място на пазара след "Загорка" и "Каменица". Това се разбра на представянето на резултатите на пивоварната за първата половина от годината. Обемите, произвеждани от "Карлсберг България", са се увеличили с близо 25% спрямо тези преди година и очакванията на компанията са ръстовете да се задържат в същите темпове. Общият бирен пазар за същото време се е увеличил със 7.4%.

От няколко години компаниите в сектора не предоставят периодично агрегирани данни за пазара. Това прави по тяхна поръчка и за вътрешна употреба консултантската агенция Nielsen А/S. Това са и числата, които се цитират официално от различните пивоварни, за пазарни дялове на производителите и отделните марки. Сега според Nielsen общият дял на пазара на марките, произвеждани от "Карлсберг България", е 25.6% за първото шестмесечие от годината, ръст с 3.6 п.п. спрямо преди година.

Силата е в "Пиринско" и бомбичката на "Шуменско"

Според Бранимир Братанов, маркетингов директор на "Карлсберг България", "Пиринско" вече официално е най-продаваната бира в България, с дял от 16% на националния пазар, следвана от конкурентните марки "Каменица" и "Ариана" по данни на Nielsen. В София пък всяка четвърта продадена бира е "Пиринско". За момента от компанията все още не разполагат с данни за представянето на новата линия "Пиринско Младо пиво", но по неофициални наблюдения потребителите харесват непастьоризираната бира с кратък срок на годност.

От "Карлсберг България" са инвестирали в производството на "Младо пиво" над 2 млн. лв., като новата вариация е част от цялостната стратегия за опростяване на портфолиото и рекламните подходи на компанията. "Клиентите искат да знаят какво купуват и да им се говори на разбираем език и това работи за нас", каза Братанов.

Най-доволни от компанията, изглежда, са останали от завръщането на "Шуменско бомбичка" на пазара. От "Карлсберг" са инвестирали 4.5 млн. лв., които са отишли за връщането на производствената линия. "
Шуменско бомбичка", което оригинално се произвежда от 1966 г. до средата на 80-те години, е изненадало с представянето си ръководството на компанията, защото в България традиционно няма търсене на бири в разфасовка от 0.33 мл. Инвестицията е отишла за закупуване на машини, които да наподобяват възможно най-много оригиналното производство, както и нови бутилки, подобни на тези от 60-те години. Деян Беко, главен изпълнителен директор на "Карлсберг България", коментира, че това е най-бързо развиващата се линия в България и се очаква темповете на растеж да се задържат.

Лицензионинте марки, които предлагат от компанията, също търпят ръст, като "Туборг" остава най-добре продаващата се премиална бира в България, а огромни растежи в обемите се отбелязват и при марките "Карлсберг" и новите попълнения в линията на компанията "Будвайзер" и "Едрингер".


Топлият пазар още по-топъл, доминация при сайдерите

Продажбите на бира през магазинната мрежа - т.нар. топъл пазар, бележат ръст от 9%, а при "Карлсберг България" той 26%. Така този сегмент вече формира близо 85% от продажбите на всички продукти на компанията. На студения пазар (продажбите през заведения) "Карлсберг" бележи по-скромен ръст от 4%, като там общите продажби на бира се свиват.

От компанията цитираха данните на Nielsen, според които тя продължава да доминира на пазара със сайдери, където тяхната марка Somersby държи почти две трети от продажбите. Самият пазар бележи ръст за сметка на вече отмиращата мода на радлер бирите.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души