Регистрация

Продажбите на iPhone бележат нов спад

Автор: Регал 27 юли 2016

Спадът е под очаквания, акциите се вдигат

Фотограф: Beck Diefenbach

Продажбите на iPhone са намалели за второ поредно тримесечие, но 15-процентовият спад е по-малък от очакваното, предадоха Ройтерс и ТАСС, цитирани от БТА.

Общите приходи на Apple са се свили с 14.6 процента през третото тримесечие, приключило на 25 юни, също отчитайки понижение второ поред тримесечие.

През разглеждания период американският технологичен гигант е продал 40.4 милиона iPhone смартфони, което е над средната прогноза на анализаторите за 40.02 милиона, според FactSet StreetAccount.

Спад на продажбите на iPhone се наблюдава за втори път в историята. Понижението от 16.3 процента през предходното тримесечие бе първото, откакто смартфонът е пуснат през 2007 година.

iPhone покрива около две трети от общите продажби на най-скъпата публично търгувана компания в света, посочва Ройтерс. Линията на iPhone включва моделите 6S, 6S Plus, както и по-малкия и по-евтин SE.

Чистата тримесечна печалба на Apple е намаляла с 27 процента до 7.8 милиарда долара, а приходите в размер 42.36 милиарда долара са над оценката на наблюдателите (42.09 милиарда долара).

Продажбите в Китай, някога сочен за следващия двигател на растежа на Apple, са потънали с 33.1 процента спрямо скок от 112.4 процента година по-рано и близо 26 процента спад през второто тримесечие.

По-добрият от очакваното корпоративен отчет на Apple тласна акциите на компанията с цели 7 процента до 103.57 долара в електронната търговия снощи.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души