Unilever купува американската Dollar Shave Club
Закупуването на Dollar Shave Club ознаменува с успех цялостната концепция на компанията, насочена към пазара със самобръсначки и в частност хората, които не харесват търговските кампании и високите цени на големите марки като Gillette.
Нестандартна реклама на стойност милиард долара
Dollar Shave Club стана известна с нестандартната си рекламна стратегия, в която се подиграва с високите цени на самобръсначките, възхвалява сама себе си и поставя под въпрос нуждата от "вибрираща дръжка, фенерче, чесало за гръб и десет ножчета, при положение че дядо ти се е бръснал с едно ножче". Предизвикателната реклама кара клиентите да спрат да купуват ненужно оскъпена техника за бръснене и, изглежда, успява. Като алтернатива Dollar Shave Club предлага доставки на цена, достигаща най-ниски нива от 1 долар. Друга практика, която пада под ударите на Dollar Shave Club, са продуктите с лика на известни личности, следвани от въпроса дали ти трябва и самобръсначка за 20 долара, ако 19 от тях отиват у звезди като Роджър Федерер. Рекламата, пусната през 2012 г., води до 12 хиляди поръчки само два дни след публикуването й в YouTube, а към днешна дата вече има над 22 млн. гледания и освен всичко печели редица награди за интернет реклама.
Създадена през 2011 г., Dollar Shave Club предлага доставки по домовете и различни планове за абонамент, включващи The Humble Twin за три долара не месец, The 4X за шест долара и The Executive за девет, като всеки комплект идва с различен брой ножчета към самобръсначката, както и резерви за месеца. Освен тях от компанията предлагат и други мъжки козметични продукти.
Предизвикателството пред Unilever
Въпреки че Dollar Shave Club се цели в рекорден за компанията оборот от 200 милиона долара за 2016 г., тя не е на печалба. Майк Дубин, главен изпълнителен директор на фирмата, казва пред Financial Times, че в оптимистичен вариант Dollar Shave Club може да излезе на печалба до края на годината. По негови думи компанията не е търсила сделка, но Кис Крайтхоф, президент на Unilever за Северна Америка, е успял да убеди собствениците, че придобиването си заслужава. Освен тази особеност на сделката Unilever получават и бранд, който вече се забърква няколко пъти в скандали с гиганта в индустрията Gillette. Миналата година компанията обвини Dollar Shave Club, че използва нейни патенти без позволение.