Регистрация

Слабите продажби в Европа са съкратили наполовина печалбата на Carlsberg

Автор: Регал 10 февруари 2016
Чистата печалба на пивоварната компания за тримесечието е 78 милиона датски крони (11.7 милиона долара) спрямо 168 милиона крони година по-рано.

Фотограф: Reuters

Датската пивоварна компания Carlsberg обяви, че слабите продажби в Европа са стопили с над 50% печалбата й за четвъртото тримесечие въпреки лекото увеличение на общите приходи, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

В същото време азиатският пазар "продължава да се представя силно", според главният изпълнителен директор Цеес'т Харт, който описва 2015 година като "смесена и предизвикателна".

Чистата печалба за тримесечието е 78 милиона датски крони (11.7 милиона долара) спрямо 168 милиона крони година по-рано. Нетните приходи са се повишили с 2% до 14.6 милиарда крони.

Компанията, която обяви съкращения на 2000 работни позиции през ноември, отбеляза, че планът й за орязване на годишните разходи с до 2 милиарда крони до 2018 година се изпълнява.

Като обем миналогодишните продажби на Carlsberg са намалели с 4%, основно заради продължаващия спад в Източна Европа. Групата е предпазлива в прогнозата си за тази година.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души