Слабите продажби в Европа са съкратили наполовина печалбата на Carlsberg
Фотограф: Reuters
Датската пивоварна компания Carlsberg обяви, че слабите продажби в Европа са стопили с над 50% печалбата й за четвъртото тримесечие въпреки лекото увеличение на общите приходи, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
В същото време азиатският пазар "продължава да се представя силно", според главният изпълнителен директор Цеес'т Харт, който описва 2015 година като "смесена и предизвикателна".
Чистата печалба за тримесечието е 78 милиона датски крони (11.7 милиона долара) спрямо 168 милиона крони година по-рано. Нетните приходи са се повишили с 2% до 14.6 милиарда крони.
Компанията, която обяви съкращения на 2000 работни позиции през ноември, отбеляза, че планът й за орязване на годишните разходи с до 2 милиарда крони до 2018 година се изпълнява.
Като обем миналогодишните продажби на Carlsberg са намалели с 4%, основно заради продължаващия спад в Източна Европа. Групата е предпазлива в прогнозата си за тази година.