Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Износителите ще спечелят от споразумението СЕТА

Автор: Иглика Филипова 08 ноември 2017

Според специалисти българските производители на храни имат голям потенциал да увеличат експорта за Канада

Българските износители ще спечелят от Всеобхватното икономическо и търговско споразумение (CETA) между Европейския съюз и Канада, като това с пълна сила важи за малките и средните предприятия, които са повечето от компаниите, продаващи стоки и услуги в северноамериканската страна. Това стана ясно на бизнес форум, организиран от Канадско-българската бизнес мрежа във връзка със споразумението, което влезе почти изцяло в сила на 21 септември. Частта, която все още предстои да се ратифицира от националните парламенти, засяга системата за закрила на инвеститорите.

Разнообразен износ

Стокообменът между България и Канада е около 50 млн. евро във всяка посока годишно, но очакванията са търговията да се активизира заради отпадането на 98% от митническите тарифи в резултат на СЕТА. Данни на Института за пазарна икономика показват (ИПИ), че страната ни изнася най-малко 18 вида стоки на стойност над 1 млн. евро всяка. "Това означава, че износът към Канада е изключително диверсифициран", каза Петър Ганев от ИПИ.

Сред стоките, които намират пазар в Канада, влизат различни видове храни (сирене, консервирани череши, слънчогледово семе и зеленчукови семена, вафли, зеленчуци и фуражи), фармацевтични продукти, които са на стойност над 7 млн. евро годишно, облекла, изделия от стъкло и мед, машини, оптични изделия и медицинско оборудване. "Повечето от тези стоки срещат тарифни ограничения, често около 10%, и те ще спечелят директно от отпадането на митата", посочи Ганев. По думите му в експорта към Канада участват най-малко 286 компании, а 4/5 от тях са малки и средни предприятия.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София