Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Големият сладък конкурент на захарта

Автор: Кристиян Стефанов 16 август 2017

Индустрията зад естествения подсладител стевия се оценява за над 4 млрд. долара

Фотограф: Reuters

През последните години поради по-големия достъп до информация все повече хора осъзнаха неблагоприятните ефекти от използването на захарта. Освен изкуствени подсладители дълго време нямаше широко приета алтернатива на захарните продукти. Въпреки това през последните години екстрактът от стевия набира популярност, пише Bloomberg.

Заместител с възможности

Подсладителят стевия често е рекламиран като екстракт от растение, като също почти не съдържа калории. Въпреки че е 200 пъти по-сладка от захарта, гликемичният индекс на стевията е нула, което я прави и годна за консумация и от диабетици.

Консумацията на стевия се е увеличила три пъти между 2011 г. и 2016 г. според данни от Euromonitor International. Годишните продажби на този подсладител са 4 млрд. долара, което е все още твърде малко на фона на целия пазар от 150 млрд. Докато все още продажбите на стевия не са огромни, компании като Cargil и ED&F Man Holdings смело инвестират в комерсиализирането на продукта. Според тях най-голямата пречка пред консуматорите е силната наситеност на подсладителя, който често оставя горчив привкус.

През 2008 г. американската Комисия по храните и лекарствата обявява стевията като безопасна за ползване в храни и напитки. Същата година една от най-големите компании в селското стопанство - Cargill, започна да предлага Truvia, подсладител, базиран на стевия. През 2011 г. търсенето на стевията се увеличава и Европейската комисия също одобрява подсладителя.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София