Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Около 30% от заведенията сменят собствеността и профила си

Автор: Мара Георгиева 11 октомври 2017

Модерният тренд е азиатската кухня, показват наблюденията на онлайн платфрмата zavedenia.com

Фотограф: Николай Дойчинов

Ресторантите от висок и среден клас се увеличават, има бум и на пекарните. Предлагането в заведенията след 2014 г. драстично се е подобрило в сравнение с 2008 г. Това показват наблюденията на Николай Коев, съсобственик на онлайн платформата zavedenia.com, участвал традиционния ден на предприемача на веригата "Метро България", в който компанията представя своите партньори.

Близо 10 хил. заведения

От zavedenia.com изчисляват, че в София има около 5000 заведения – ресторанти, закусвални, сладкарници, столови и др. "Смятаме, че заведенията в България са около 10 хил., от които 6000 работят с "Метро", посочва Людмил Каравасилев, ръководител на отдел "Корпоративни комуникации" в "Метро България".

Според Николай Коев по неофициална информация от 2015 г. досега всяка година заведенията за хранене във всичките им разновидности отчитат по около 10-15% ръст на оборотите.

"От 2008 г. нашата платформа наблюдава кой отваря и кой затваря ресторанти. Отчитаме, че около 30% от заведенията сменят собствеността и профила си – например сандвичите се заменят с пици или обратното. Предприемачите са най-често от строителния бизнес, има и от арт средите", обобщава Николай Коев. Той е убеден, че що се отнася до заведенията за хранене, "България е готова за европредседателството". "Предлагането е голямо, технологиите са много развити, има още какво да се желае само по отношение на обслужването", твърди Коев.

Здравословен тренд

Търсенето на здравословни и автентични храни се увеличава

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София