Регистрация

Омбудсманът и хранителният бранш започват кампания "Всеки ден - Великден"

Автор: Регал 17 юни 2016

Целта й е да бъдат облекчени данъчните условия при даряване на храни и напитки

Омбудсманът Мая Манолова, представители на браншовите организации от хранителната промишленост и хранителните вериги, Българската агенция по безопасност на храните и Българската хранителна банка ще обявят началото на нова кампания под наслов "Всеки ден - Великден", съобщи БТА. Очаква се това да стане на 20 юни.

Целта на новата кампания е да бъде облекчен законовият регламент при даряване на храни и напитки, което включва и чувствително намаление или дори напълно премахване на ДДС.

В момента потенциалните дарители нямат никаква мотивация да даряват храна, тъй като за това плащат повече, отколкото ако унищожат храната, големи количества от която е още годна за консумация.

Инициативата е естествено продължение на успешно реализираната през април кампания от омбудсмана "Великден за всеки" - "Дари празник за баба и дядо", по време на която са събрани близо 1 млн. лева, от които 650 хиляди парични средства и хранителни продукти за 360 000 лева.

Тогава омбудсманът подчерта, че годишно у нас се изхвърля близо 700 000 тона храна, а същевременно има много гладуващи хора, като една трета от тях са деца, които живеят в бедност, не се хранят редовно и на трапезата им липсват основни хранителни продукти, се припомня в съобщението.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души