Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Най-големите вериги: Почти всички продават повече

Автор: Зорница Маркова 22 август 2017

Вдигналото се потребление се вижда и в продажбите на търговците на дребно: в топ 30 ръстът е над 10%

Тези, които останаха, правят по-високи продажби. Така с едно изречение може да се обобщи ситуацията при търговските вериги през отминалата 2016 г. Класацията на най-големите 30 търговеца на дребно показва, че някои компании са изчезнали от пазара, а всички останали имат повишение на оборота. Изключение правят само три вериги, при които продажбите през 2016 г. са по-малки спрямо 2015 г.

По-дълбокият анализ на данните за миналата година обаче показва някои не чак толкова положителни тенденции. Така например средният ръст при веригите за бързооборотни стоки се забавя, въпреки че от пазара са изчезнали три компании. При веригите за техника пък има сериозно разместване в позициите, като единият от двата големи играча има силен спад в продажбите.

Добрите новини са за търговията с козметика, тъй като DM за първи път излиза на печалба, а Lilly Drogerie бележи трицифрен ръст на печалбата. Оживление има в стоките за дома. Бизнесът на големите вериги за облекла също расте устойчиво, като Zara например е на второ място по рентабилност сред всички топ 30 компании. Причина за ръстовете са както новите обекти, така и онлайн продажбите.

Храните – преразпределение
И тази година на първо място сред топ 30 на най-големите търговски вериги е германската Kaufland, част от групата Schwarz. Оборотът на компанията през 2016 г. е малко над 1.66 млрд. лв., което е с 12% повече от предходната година. Същия ръст на продажбите веригата направи и 2015 г. спрямо 2014 г., което за пореден път я затвърждава като лидер в търговията.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София