Регистрация

P&G с нов главен изпълнителен директор

Автор: Регал 29 юли 2015
Дейвид Тейлър има 35-годишен опит в компанията и е поредният промотиран за най-високия пост вътрешен служител

Фотограф: .

За втори път през последните шест години Съветът на директорите на Procter & Gamble смени Алън Лафли от поста главен изпълнителен директор, като го замени с вътрешен служител на компанията, съобщава Dow Jones. Лафли, който управлява компанията от 2000 до 2009 година, когато се пенсионира, по-късно през 2013 г. се върна на същата длъжност.

Във вторник P&G обявиха, че Дейвид Тейлър, който има 35-годишен опит в компанията, ще бъде новият изпълнителен директор от 1 ноември, а Лафли ще заеме мястото на изпълнителен председател на Съвета на директорите. По-рано The Wall Street Journal съобщи за очакваните промени.

Най-големият в света производител на потребителски стоки може да се похвали с това, че негови бивши топ мениджъри са станали успешни лидери на компании като Unilever PLC, Microsoft Corp. и Estee Lauder Cos. Но когато става дума за приемствеността в самата P & G, то резултатите не са толкова ясни. Смяната на ръководството, което ще стане на 1 ноември, е пореден опит да се приложат принципите на корпоративната култура, насочена към промотиране на по-високи длъжности на работници и служители от компанията.

В P&G през последните 15 години са се изредили трима главни изпълнителни директори, включително двама, които са били на поста много по-малко от 10 години, минималният период, който според стандартите на компанията е за предпочитане. Първият предшественик на Лафли - Dirk Jager - заема длъжността само 17 месеца преди съветът да го уволни през 2000 г. Следващият - Robert MacDonald - е начело на компанията най-малко четири години, преди да подаде оставка, поради недоволството на акционерите и служителите през 2013.

Тъй като Лафли се готви да напусне поста, който е заемал в продължение на повече от 11 години, P&G дава шанс на друг ветеран на компанията да опита късмета си. Тейлър е бивш мениджър на едно от производствените предприятия на компанията, след това става бранд мениджър и така в продължение на 35 години върви нагоре по корпоративната стълбица на P&G. Роден в Шарлот, Северна Каролина, Тейлър е работил също в Азия и Европа, къдено е лансирал на пазара много продукти - от шампоан за памперси.

57-годишният Тейлър, който според колегите и инвеститорите е надежден избор, е участвал в развитието на някои от ключовите популярни марки на P&G и в контрола върху продажбата на неблагополучните бизнес подразделения. Той успява да увеличи продажбите на редица продукти, включително на освежителя за въздух Febreze, чиито продажби достигнаха 1 млрд. долара през 2011 година. Освен това на него се падат решенията за отказа от такива марки храни за домашни любимци като Iams и Eukanuba, които P&G продаде през миналата година за повече от три милиарда долара. На сегашната си позиция, отговаряйки за разширяването на бизнеса с козметични продукти и грижа за външния вид, Тейлър успя да доведе до успешен край неотдавнашната сделка за 13 милиарда долара за продажбата на 43 марки на козметични продукти, които представляват почти една трета от това подразделение.

Подобно на Лафли, Тейлър лесно маневрира в корпоративната култура на P&G, която цени спокойното и сдържано поведение, казват настоящи и бивши служители на компанията.

За да стане безпроблемно смяната на ръководството, 68-годишният Лафли ще остане председател на Съвета на директорите в рамките на една или две години, а не само шест месеца, както по времето, когато е предал управлението на компанията на Макдоналд през 2009 година.

Топ мениджърите на P&G по време на срещите си с инвеститори и анализатори ги уверяват, че промяната в ръководството този път ще бъде по-успешна от предишните случаи. Причината е, че компанията стана печално известна с неудачните си смени на директори, казват анализатори.

Тейлър е под натиск, тъй като трябва да избегне грешките, довели до оставката на някои от своите предшественици, които драматично губят подкрепата на служителите и инвеститорите.

Например Джагър ревизира организационната структура на компанията скоро след като става генерален директор, при което акциите й рязко падат и резултатите са много по-лоши от очакваното, което и води до оставката му.

Макдонълд от своя страна наследява губещ бизнес и се опитва агресивно да го разшири в чужбина, по време, когато компанията се възстановява от рецесията в САЩ. От това резултатите на P&G пострадват и под натиска на инвеститорите той подава оставка.

Тейлър става ръководител на P&G, след като компанията премина през процес на преструктуриране през последните няколко години, като съкрати хиляди работни места, промени веригата си за доставки и продаде 100 марки, за да оптимизира бизнеса.

Програмата за намаляването на разходите, която започна през 2012 г., е близо до приключване, осигурявайки на новия CEO сравнително чист старт. Въпреки това, ръстът на продажбите на компанията през последните две години продължава да се забавя, което ще е голямо предизвикателство за него.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души