RiD 2014: Добри практики
Въпросът ми е и към двамата лектори: Какво е съотношението между "вносни" добри практики и "вътрешни" - изведени от собствения опит на регионалните представителства в България?
Представители сте на международни компании с присъствие в десетки страни, всяка, оперираща хиляди търговски обекти. Това е огромен опит и като цяло принципът е да се наложи доказания международен бизнес модел без много-много да се разсъждава "дали няма нужда тук нещата да се побългарят". В това ми е и нюансът на въпроса - доколко успявате да "побългарите", обаче, в добрия смисъл на думата, добрите практики, които ви се спускат от ръководещите ви международни централи? Можете ли да цитирате интригуващи примери или дори фрапантни разлики, които да показват, че тук не сме "обичаен" пазар?
P.S.: Аз лично си спомням, че когато се откри първия магазин на Метро, той беше и първата западна верига, стъпваща на пазара. Тогава много хора казваха пренебрежително, че такъв магазин в България няма да работи, защото ние сме били много особени и т.н., а пък и кой би отишъл да пазарува в магазин, който е почти извън града. В този период по аналогичен нихилистичен начин се формираше и отношението към мултиплексите на кино Арена, че нашите са си свикнали да си ходят в градските киносалони. Равносметката днес е, че старите кина до едно фалираха (някои станаха супермаркети, между впрочем), а модерната търговия надви традиционната. Доказа се, че това което работи в чужбина, работи и тук. Все пак има ли неща от чуждия опит, които тук не работят и такива, които тук сме открили и дали като добра практика на света?
Представители сте на международни компании с присъствие в десетки страни, всяка, оперираща хиляди търговски обекти. Това е огромен опит и като цяло принципът е да се наложи доказания международен бизнес модел без много-много да се разсъждава "дали няма нужда тук нещата да се побългарят". В това ми е и нюансът на въпроса - доколко успявате да "побългарите", обаче, в добрия смисъл на думата, добрите практики, които ви се спускат от ръководещите ви международни централи? Можете ли да цитирате интригуващи примери или дори фрапантни разлики, които да показват, че тук не сме "обичаен" пазар?
P.S.: Аз лично си спомням, че когато се откри първия магазин на Метро, той беше и първата западна верига, стъпваща на пазара. Тогава много хора казваха пренебрежително, че такъв магазин в България няма да работи, защото ние сме били много особени и т.н., а пък и кой би отишъл да пазарува в магазин, който е почти извън града. В този период по аналогичен нихилистичен начин се формираше и отношението към мултиплексите на кино Арена, че нашите са си свикнали да си ходят в градските киносалони. Равносметката днес е, че старите кина до едно фалираха (някои станаха супермаркети, между впрочем), а модерната търговия надви традиционната. Доказа се, че това което работи в чужбина, работи и тук. Все пак има ли неща от чуждия опит, които тук не работят и такива, които тук сме открили и дали като добра практика на света?
Добавяне на коментар
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.
1 18/09/2014 17:26 17:26
Владимир Данев от "Метро Кеши енд кери България" ще ни представи работеща стратегия за адаптаця и търговски успех.
От "Лидл България" ще разкажат за техния опит със социалните медии и добри практики, които са установили.
Пълната програмата на RiD 2014 можете да видите тук: http://www.economedia.bg/eventinfo.php?guid=235205
Ако имате въпроси към някой от лекторите, можете да ги зададете тук. Това ще помогне да направят презентациите си по-интересни и полезни за вас.