Според 3/4 от търговците на дребно физическите магазини са водещи в omnichannel стратегиите
Стратегическата роля на omnichannel модела в развитието на ритейла ще расте до 2020 г. Такова е мнението на 73% от търговците на дребно, според проучване на консултантската компания Pierre Audoin Consultants (PAC), специализирана в анализ на маркетингови стратегии.
В същото време 69% смятат, че техният главен приоритет в краткосрочен план е да разширят своето дигитално присъствие. Подходите към омниканалността на европейските търговци на дребно имат значителни разлики, според анализа.
Ритейлърите се опитват да стигнат до клиентите чрез различни точки на контакт с тях, като в същото време гарантират еднакво ниво на обслужването, рекламните кампании и цените. От PAC са интервюирали представители на висшия мениджмънт на 200 големи компании за търговия на дребно в Европа, включително и експерти в областта на информационните технологии.
Докато три четвърти от анкетираните смятат, че по-стратегическо значение ще имат физическите магазин, по-голямата част също така отбелязат, че ролята на мобилните и онлайн канали в бъдеще ще се увеличи. Това показва как въпросът за управлението и интеграцията на няколко канала се превръща в много важен фактор за съвременния търговец на дребно.
Според проучването внедряването на многоканална стратегия от компаниите се намира на различни стадии на зрялост, които се различават в зависимост от региона. Например 85% от ритейлърите в Германия отдават по-голямо значение на физическите магазини, докато във Великобритания само 62% от запитаните мислят така.
В Холандия 60% от търговците на дребно вече използват своите традиционни магазини като точка за събиране на онлайн поръчки, докато във Франция и Германия цифрата е само 30%. Във Великобритания 70% от ритейлърите отбелязват увеличение на индекса на лоялност Net Promoter Score като ключов индикатор за успеха на omnichannel стратегията си в сравнение с 56% в Италия.
Проучването показва още, че като правило именно лидерите оглавяват omnichannel програмата, а не ИТ отдела на компанията. Повече от 80% са заявили, че основният проблем е да се разработи дългосрочна стратегия за прилагането на този метод, а 75% определят като актуален проблема за трансформация на вътрешната организационна структура. За повечето търговци на дребно изпълнението на бизнес задачи, а не решаване на ИТ проблеми е създало най-големи трудности по пътя към успеха.
Въпреки това, почти 50% от търговците на дребно планират за 2017 г. значителни инвестиции в информационни технологии за подкрепа на своите omnichannel стратегии. Основните разходи в този случай са за електронни магазини, мобилни търговски приложения и софтуер за онлайн и мобилни плащания.