Регистрация

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Автор: Анина Сантова 19 август 2019

Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията

Китайският е-гигант Alibaba надскочи очакванията на анализаторите, като отчете силен растеж на продажбите. Представянето на компанията за тримесечието е в контраст с това на конкурента ѝ Tencent, която разочарова инвеститорите с не особено забележителния си растеж на приходите, пише Financial Times.

За разлика от конкурента приходите на Alibaba са скочили с 42% на годишна база до 16.74 млрд. долара за трите месеца до юни. Това до голяма степен се дължи на растежа на ритейл бизнеса в Китай, облачните услуги и услугата за доставка на храна по домовете ele.me.

Стъпка пред Tencent

И Alibaba, и Tencent са технологични конгломерати, но предимството на компанията, ръководена от Джак Ма, са нейните корени в електронната търговия, които ѝ позволяват да се радва на нарастващата вълна от онлайн продажби. В същото време на компанията ѝ липсва силният регулаторен контрол, който Китай налага на Tencent заради игрите и видеата, които създава.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България