Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Милва Караджова: "Белла България" разпродава имущество на "Фама Сердика" в качестото си на заложен кредитор"

Милва Караджова: "Белла България" разпродава имущество на "Фама Сердика" в качестото си на заложен кредитор"

"Марките на "Фама Сердика" също са обявени за продажба по реда на особените залози", казва ръководителят на "Корпоративни комуникации" в холдинга
Автор: Мара Георгиева 07 февруари 2012

Във вчерашния брой на в. "Стандарт" има обява, че "Белла България" АД продава сгради и имоти на "Фама Сердика". Какво точно се продава, това действащата фабрика на "Фама" ли е? Каква е целта, защо се прави?
- "Белла България" АД e заложен кредитор на "Фама Сердика" ЕАД по смисъла на Закона за особените залози. В полза на "Белла България" е учреден залог върху цялото търговско предприятие на "Фама Сердика". В качеството си на заложен кредитор "Белла България" е пристъпила към изпълнение върху отделни активи на дружеството-длъжник, включително и върху недвижимите му имоти по реда на особените залози още през месец юли 2011. Това, че сме заложни кредитори, не означава, че сме собственици на дружеството или неговите активи. Но по силата на процедурата, уредена в Закона за особените залози, независимо от факта, че не е собственик, "Белла България" има право да се разпорежда с имуществото на длъжника "Фама Сердика" и да удовлетвори вземането си от продажбата на активите на длъжника.

Какво е вземането на "Белла България", в какъв размер е, как е възникнал този дълг и какво е общото обезпечение по него?
- Това е конфиденциална информация.

Защо се бърза с продажбите - на 6 февруари е обявата, оферти се подават до 8 и на 9 февруари се обявяват резултатите?
- От момента на пристъпване към изпълнение – юли 2011 – до настоящия момент "Белла България" усилено търси купувачи на това имущество, включително чрез обяви в интернет и печатни издания. Цитираната публикация във в. "Стандарт" е последната от този вид.

Кои са търговските марки на "Фама", как ги поддържате, какво е състоянието им и каква ще е съдбата им?
- Към момента "Фама Сердика" притежава комбинирани марки "Роса", "Детско кисело мляко", "Детски айран", които също са обявени за продажба по реда на особените залози.

Какво ще е бъдещето на "Фама"?
- "Фама Сердика" е обявена в несъстоятелност и в момента тече процедурата по несъстоятелност, изходът от който не можем да коментираме.

Какви са плановете на холдинга в млечния сектор, след като придобихте няколко различни бранда през годините?
- "Белла България" не маркетира брандове в млечния сектор.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България