🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Успешни стратегии за e-commerce

Темите на четвъртата годишна конференция "Успешни стратегии за електронна търговия", организирана от "Икономедиа"

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Статията е част от специалното издание Регал E-Commerce, което разглежда последните тенденции в електронната търговия и прогнозите за растеж през следващите години. Повече за изданието вижте ТУК, купете го от ТУК.

Какви са тенденциите в електронната търговия и кои са възможните нови бизнес модели; как да постигнем най-доброто от физическите и електронните магазини, кои са новите технологии, които диктуват бъдещето на е-бизнеса - това са само част от темите, които бяха обсъдени по време на четвъртата годишна конференция на "Икономедиа" "Успешни стратегии за електронна търговия". Конференцията се проведе на 11 април и събра над 300 мениджъри, специалисти, анализатори и професионалисти в онлайн търговията.

Керето Гормсен, политически секретар, EMOTA

Всяка година Европейската комисия прави проучване сред европейските електронни магазини доколко спазват правилата за електронна търговия. Сред проучените 560 сайта тази година 60% са показали несъответствие с това как трябва да се обявяват цените. При 31% обявените дискаунти всъщност не са били такива. При 211 от сайтовете в началото е била показана една цена, а в края се оказва, че тя е доста по-висока заради скрити допълнителни такси и разходи. Общо 30% са нямали информация на лесно достъпно място за това как клиентът може да се откаже от поръчката си. Всичко това подкопава доверието, а доверието е най-важното в електронната търговия.

* ЕМОТА е Европейската омниченъл и онлайн търговската асоциация.

Джон Райън, редактор, Retail Week, онлайн редактор www.MInd-mag.com, редактор за Европа, VMSD

В магазините, където сме ние – в Източна или Западна Европа, ние влизаме, пазаруваме, плащаме и излизаме. Накрая трябва да сме много отчаяни, за да отидем до кафето. Статистиката показва, че тук средно едва 5% от оборота на магазините се правят от кафе и капучино, което клиентите ще изпият накрая. В супермаркети като Hema, новата верига на китайския Alibaba, между 40 и 50% се правят от обслужване на място. Избирате лобстер, той получава QR код, сканирате го с телефона си, той отива да се готви, вие отивате в един от ресторантите на супермаркета, сядате да обядвате с приятели, телефонът ви казва, че лобстерът ви е готов. Взимате го. Всичко това е забавно, не е само пазаруване.

Луиза Никълс, старши търговски мениджър, Home Online, John Lewis

В John Lewis започнахме да използваме все по-малко промоции и отстъпки, защото това не води до устойчиво развитие. Все повече залагаме на концепцията FOMO (fear of missing out), на страха у потребителя да не изпусне нещо, което е тренди. Традиционно трите ключови съставки за успех в ритейла са локация, локация, локация. (И ритейлърите прекарваха сума ти и време, за да разберат къде е мястото, на което ще направят най-много пари). Но в днешно време трите ключови съставки са данни, данни, данни. Данните са най-важната валута, която един бизнес притежава.

Марк Толенс, мениджър дигитални продукти, KLM

Важно е да запомним, че не познаваме толкова добре своите клиенти, колко си мислим, докато използваме изолирана информация за тях – аналитикс, данни или маркетингови изследвания. Трябва да комбинираме информацията от различните източници на данни. И ако разполагате с данни, не ги дръжте само за себе си, а ги споделяйте с други отдели, които могат да помогнат да се интерпретират по различен начин. В това се крие магията.

Радослав Крумов, търговски директор, "Спиди"

Направих сравнение за едни и същи маратонки, които в България се продават на цена Х, в Румъния – на Х без малко, в Унгария – Х плюс 20%, а в Полша – Х плюс 30%. Онлайн търговията дава възможност на българските търговци да направят експанзия на чужди пазари и да се възползват от своите предимства. Също така печелят по-добра разпознаваемост на марката, по-лесен достъп до клиенти.

Анна Пелкин, ръководител на бизнес развитие, "eBay Израел и нововъзникващи пазари в Европа и Африка"

Над 10 хил. търговци от България има в момента в eBay и през 2018 г. те са продали над 3 млн. стоки. На всеки 9 секунди в платформата се реализира продукт от български търговец или производител. През 2018 г. българските производители и търговци в еBay са продали над 1 млн. дрехи, 700 хил. стоки за дома, 600 хил. авточасти, 350 хил. продукта на електрониката, 240 хил. колекционерски стоки, 170 хил. лайфстайл изделия.

Елена Гелеменова, търговски директор, "OLX България"

Ефективността е нещото, което ни показва дали правилно използваме всички инструменти, с които разполагаме. Измерваме ефективността по няколко параметъра, сред които колко е средната стойност, която получаваме от един наш клиент, какъв е процентът на клиентите, които са отпаднали. Измерваме също така процента на контакта с търговеца, така че хем да не му досадим, хем да изкараме максимума от партньорството си с него.

* "OLX България" е част от OLX Group - един от глобалните лидери в бизнеса с онлайн обяви.

Гуидо Зоболи, съосновател и изпълнителен директор, Ausker

Моят съвет по отношение на дигиталния маркетинг е да тествате всичко, тествайте всички канали. Може би вашият продукт ще се приеме добре през Facebook, Twitter, GoogleAds, LinkedIn. Тествайте визии, креативност, послания в зависимост от различните платформи. Днес много компании използват инфлуенсъри, но един инфлуенсър може да реши днес да популяризира вашия продукт, а след три дни – на ваш конкурент. Това не е добре за имиджа ви.

* Ausker е италианска компания за кухненско оборудване, която продава на крайните клиенти с директен подход.

Мирослава Станева, маркетинг мениджър на сладкарници "Неделя"

Имахме задачата да подтикнем клиентите да идват в сладкарниците ни между 8 и 12 часа преди обед. По това време не е популярно да се яде торта. Направихме промокампания за кафе напитките и хора, които по това време се намираха в близост до нашите сладкарници, получаваха през телефона си съобщение, че имаме кафе промоция. В резултат онлайн кампанията беше изключително успешна, а офлайн трафикът беше засилен с близо 15%.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал