Регистрация

Търговската война заплашва световните луксозни марки

Автор: Анина Сантова 16 август 2018

Възможно е акциите на Louis Vuitton и Gucci да се понижат, въпреки че продажбите им зависят от по-заможната класа

Ескалиращата търговска война между САЩ и Китай може рязко да застраши пазара на луксозни стоки, като някои инвеститори вече се отказаха от високите си оценки за сектора, задвижван от потребителите в двете страни, съобщава Reuters.

Възможен спад на акциите

Все по-високите продажби на компании, доминиращи на пазара, като LVMH (собственикът на Louis Vuitton) и компанията майка на Gucci - Kering, направиха продуктите си - от скъпи чанти до дизайнерски обувки, любими на инвеститорите. Техните акции достигат рекордно високи нива. Възможният ефект от санкциите, налагащи си двете най-големи икономики в света, обаче е котировките да се понижат, въпреки че фирмите, предлагащи луксозни стоки, не са толкова застрашени от растящия протекционизъм, колкото са например автопроизводителите и други индустриални компании.

"Сега има огромен риск заради непредвидимите търговски мита", смята Дейвид Кейр, комениджър на Saracen, който се отказа от акциите си в LVMH миналата година и продаде тези от германската фирма Hugo Boss по-рано през юли.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души