С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Метро" навлиза в нов бизнес

Автор: Капитал Daily 11 май 2015 , 1 коментар

Повече доставчик на едро, отколкото търговец на дребно - така се позиционира "Метро" и такава ще е стратегията му занапред както в България, така и в останалите държави, където присъства. Това беше основното послание, отправено от висшия мениджмънт на компанията начело с главния изпълнителен директор на "Метро груп" Олаф Кох на срещата му с медиите, проведена в края на миналата седмица в Берлин. "Искаме да бъдем най-добрият партньор на малкия бизнес", заяви Кох.
Конкретните нови проекта на компанията, засягащи и България, са два, стана ясно в Берлин. Първо - ще бъде стартиран акселератор за технологични стартъпи в сферата на хотелиерството, ресторантьорството и кетъринга. И второ - веригата ще предложи на малките търговци на дребно нов франчайзингов модел.

Първият проект на "Метро груп" - да създаде акселератор за технологични стартиращи компании в хотелиерството, ресторантьорството и кетъринга, е доста напреднал. Той е в партньорство с американската Techstars, чиято основна дейност е именно финансиране на новосъздадени дружества заедно с венчър фондове. До момента Techstars е подпомогнала 500 дружества в САЩ и Европа, като общата сума на инвестираните пари в тях е 1.2 млрд. долара. Акселераторите й в съдружие с "Метро" от седмица вече работят в Берлин, Лондон и Париж. Конкретен срок за стартирането на българския засега няма, но то предстои скоро. Проектите ще получават до 120 хил. евро. Условието е те да ангажират въвеждане на технология и да са специализирани в трите сфери. Това всъщност ще е първият акселератор, насочен само към този тип бизнес. Кандидатите може да са както работещи дружества, които имат нов проект, така и току-що създаващи се само с идея. През първите три месеца след одобрението си те ще получават и менторство от "Метро" и Techstars. Впоследствие екипите на двете компании ще им оказват съдействие, за да сключат търговските си договори. Инвеститорите ще са както венчър фондове, така и основателите на самия акселератор.

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
"Севан": Потреблението на зърно по света ще скочи с 5-10% заради коронавируса От компанията износител очакват заради презапасяване и изчерпване на резервите търсенето да се повиши
Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"