Регистрация

Русия си върна марките Stolichnaya и Moskovskaya

Автор: Регал 27 март 2015 , 2 коментара
Държавата спечели делото за правата над двата бранда, като ги отне от бизнесмена Юрий Шефлер

Юрий Шефлер


Фотограф: Forbes

След проточили се повече от 10 години съдебни дела Русия спечели делото за правата над марките Stolichnaya и Moskovskaya, като ги отне от бизнесмена Юрий Шефлер, съобщава Bloomberg.

Районният съд в Ротердам постанови, че двете марки принадлежат на Русия. Съдът е задължил холандската компания Spirits International B.V., част от групата SPI, собственост на Шефлер, да предаде на руската държава правата над брандовете, в противен случай ще трябва да плати глоба в размер 100 хил. евро и допълнителна ежедневна глоба от 50 хил. евро.

Освен това Шефлер е задължен да преустанови продажбата на водките Stolichnaya и Moskovskaya в Холандия, Белгия и Люксембург. Компанията е длъжна също така да изплати на Русия компенсация за целия срок на използването на марките.

Юрий Шефлер е присвоил търговските марки водка след разпадането на Съветския съюз и се е възползвал от тях, се казва в съобщение на юридическата фирма Hoyng Monegier, която представлява Русия.

Бизнесменът Юрий Шефлер получава правата над 43 съветски марки водка през 1997 г., като ги придобива от държавната фирма ВВО "Съюзплодоимпорт". Сумата на сделката тогава е 300 хил. долара.

През 2001 г. Русия обявява тази сделка за незаконна, а две години по-късно започват и съдебните дела.

Групата SPI е регистрирана в Люксембурге Тя е създадена през 1997 г. от Шефлер. По информация от самия производител, неговата продукция присъства на пазарите на 168 държави, а на компанията принадлежат общо 380 бранда.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България