Регистрация

Хумус от Севлиево в Qatar Air

Автор: Силвия Златкова 18 юни 2018

Опакованата близкоизточна храна отваря вратите на света за "Вернада"

Shutterstock

Статията е част от специалното издание на "Капитал Градовете: Габрово". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Ако летите догодина с Qatar Air - една от най-луксозните авиокомпании в света - и похапвате хумус някъде над Червено море, надали бихте предположили, че той е направен близо до Стара планина, в с. Горна Росица край Севлиево. Съвсем скоро това ще е факт, твърди Минка Андреева - собственичка на "Вернада".

Това е първият производител на близкоизточния специалитет в България. След участието на компанията в специализирано изложение в Катар е било постигнато споразумение с авиокомпанията за партньорство. Окончателното договаряне в детайли предстои, казва Андреева, но най-вероятно ще става дума за 40-грамовите разфасовки, които се предлагат и във всички хранителни вериги у нас. Според нея едно от предимствата, с които е спечелила, е, че в Близкия изток почти не се предлага опакован хумус.

Катар не би била първата дестинация, за която "Вернада" изнася, но би бил първият близкоизточен пазар. Една трета от продукцията е предназначена за българския пазар, докато всичко останало е за чужди пазари. Фирмата изнася главно за Румъния, за Литва, Латвия, Австрия, Германия, отскоро и за Молдова. Намерения има и за Полша. Осъществяваният експорт е за общо за седем държави, като румънският пазар е най-силният (и първи за компанията).

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души