Регистрация

Пазарът на бира забави ръста си през 2018 г.

Автор: Марко Наумов 10 май 2019

Категорията е в етап на промяна – търсят се по-малки разфасовки и по-скъпи марки

Изминалата година беше много благоприятна за сектора на бързооборотните стоки в България. Пазарът продължи възходящата си тенденция от 2017-а, която от своя страна беше една изключително силна година.

През 2018 г. обаче представянето на категорията бира не беше особено благополучно. Тя забави ръста си в стойност, който достигна едва 1.3%, а закупените литри бяха с около процент по-малко, отколкото през 2017 г. Дори световното първенство по футбол, което се проведе между юни и юли, не допринесе за по-силното търсене. В случая по-голямо влияние, макар и негативно, оказаха метеорологичните условия в ранните летни месеци, когато средната температура в страната беше значително по-ниска от характерната за сезона.

Основният двигател за крехкия ръст в стойност през 2018 г. бяха международните марки бира, които отчетоха повишение от близо 16 на сто. Все пак техният дял в категорията остава значително по-нисък спрямо този на местните брандове - около 10%. Безалкохолната бира все още продължава да бъде слабо застъпена на българския пазар, но пък бележи впечатляващ ръст от над 90% спрямо 2017 г.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България