С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Билла България" избра бивш мениджър на конкурентна верига за директор

Автор: Мара Георгиева 14 октомври 2021

Вигинтаc Шапокас е ръководил тук Т-market. В борда на директорите от Русия се завръща и Николай Петров

Вигинтас Шапокас е новият изпълнителен директор на "Билла България", който пое управлението на компанията от 1 октомври. В борда на директорите се завръща и Николай Петров, който ръководи "Билла Русия" в последните години. Промяната е обявена към медиите, но засега не е вписана в Търговския регистър.
"Билла България" е третата по големина верига за храни в страната, след германските "Кауфланд" и "Лидл". През последните години се върна към експанзия, но за разлика от лидерите напоследък е на загуба.

Вигинтас Шапокас има дълъг професионален опит в сферата на търговията с бързооборотни стоки. След дипломирането си в специалност "Политически науки и международни отношения" в Университета във Вилнюс през 2003 г. започва кариерата си в Maxima Grupe в Литва, която в България управлява веригата Т-market. В продължение на две десетилетия е част от висшия мениджмънт на компанията в различни държави, като в шест от тези години е изпълнителен директор в България. През 2018 г. оглавява SuperSol Group - компания, класирана в топ 5 в търговията на дребно в Южна Испания, със 180 магазина и продажби в размер на 650 милиона евро.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Топ 20 на търговците на техника: Растеж през мрежата Пандемията се отрази положително върху продажбите на няколко категории продукти, както и на онлайн сегмента