Регистрация

Повечето търговски центрове в София са с намаляващи приходи*

Автор: Капитал 24 ноември 2014 , 2 коментара

Собствениците на молове са смели хора. Така ги определи наскоро представител на ритейл бизнеса и макар да не уточни какво има предвид, мнозина се досещат.

На пазар, където за пет-шест години конкуренцията свали наемите наполовина, а привличането на големи търговци изисква сериозни инвестиции, сметките трудно излизат. Особено ако в тях фигурира и погасяване на кредит от десетки милиони евро.

Затова не е чудно, че повечето търговски центрове в София са с намаляващи приходи и на загуба, след като се разплатят с банките. И, по общо мнение, са тотално неликвидни в момента. Интерес за придобиване на столичен мол не е имало от 2011 г. насам, когато Mall of Sofia бе купен от Europa Capital. Естествено, ако не броим сделката за City Center Sofia тази година, но тя беше по-скоро последен шанс за спасение на търговския център с цената на преструктуриране и отписване на банкови задължения.

Още

*Оригинално заглавие - Оцеляване за великани

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България