Различните модели на доставка
Здравейте,
броя поръчки на куриер, зависи от бизнес модела и работното му време. Т.е. ефективността е специфична за всеки бизнес.
Относно колко хора са необходими на смяна, зависи от деня (уикенд, работен, петък при нас е най-силен, понеделник най-слаб), часовия диапазон (при доставката на храна пика е на обяд и вечер), каква кампания имаш в момента и още много фактури. За нас определящия фактор е времето на доставка, т.е. когато успяваш да доставяш до час за цяла София, до 40 мин в съседните квартали - работиш ефективно. Когато увеличиш времето за доставка, означава че е време на увеличиш ресурса.
броя поръчки на куриер, зависи от бизнес модела и работното му време. Т.е. ефективността е специфична за всеки бизнес.
Относно колко хора са необходими на смяна, зависи от деня (уикенд, работен, петък при нас е най-силен, понеделник най-слаб), часовия диапазон (при доставката на храна пика е на обяд и вечер), каква кампания имаш в момента и още много фактури. За нас определящия фактор е времето на доставка, т.е. когато успяваш да доставяш до час за цяла София, до 40 мин в съседните квартали - работиш ефективно. Когато увеличиш времето за доставка, означава че е време на увеличиш ресурса.
Добавяне на коментар
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.
1 25/04/2014 00:41 00:41
Интересуват ме финансовите модели - как се формират цените за доставка, доколко те покриват действително извършените разходи, каква е ролята на бакшишите, оскъпява ли цената за доставка цялата поръчка, икономически конкурентоспособно ли е да се прави доставка до дома в ценово конкурентен пазар, какъвто е този на бързооборотните стоки.
Интересът ми е професионален - занимавам се с логистика на доставки до крайни потребители от много години и също от много години съм се чудил на икономически чудеса, като например, да ти доставят ресторантска храна само срещу такса за доставка от 2 лева и то в рамките на 1 час. Защо класическа куриерска фирма не може да изпълни същата услуга за тази цена?