Alibaba отчете рекордни продажби по време на Singles' Day



Автор: Анина Сантова 13 ноември 2018



Технологичният гигант Alibaba реализира рекордните 213.5 млрд. юана (30.7 млрд. долара) от продажби в неделя - деня за промоционални оферти, наречен Singles' Day. Въпреки това компанията предупреди, че ръстът на продажбите през този ден е бил най-ниският досега, пише Financial Times.

Потребителите в Китай са купували и висок ценови клас продукти, като например iPhone устройства и мебели, а Alibaba отчете приходи около 10 млрд. долара за първите четири часа след полунощ.

За един ден

Singles' Day, наричан още Double 11, е най-голямото събитие за онлайн продажби в света, което надминава американските празнични дни за пазаруване Black Friday и Cyber Monday, взети заедно. Оригиналното китайско събитие всъщност представлява ден, в който необвързаните студенти празнуват, но се е превърнало в едномесечен онлайн шопинг фестивал, чийто пик са 24-часовите разпродажби на 11 ноември. Тази година Alibaba надмина миналогодишния рекорд за продажби от 168 млрд. юана за почти шестнадесет часа.

Целият текст е тук