Регистрация

"Кауфланд" стана най-евтиният магазин през октомври

Автор: Чавдар Димов 05 декември 2011 , 5 коментара
Средната сметка нараства с 2% спрямо септември, но храните са с 4% по-скъпи

Автор: Shutterstock

"Кауфланд" детронира "Карфур" от позицията най-евтин магазин през октомври сред тези, които следи тайният клиент на "Регал". Дълго време двете вериги ту скъсяваха, ту раздалечаваха дистанцията в цените, но френската винаги оставаше по-евтината. През октомври обаче германците най-после успяха да излязат с едни гърди напред.

В десетия месец от 2011 г. сметката в "Кауфланд" е 25.01 лв., докато в "Карфур" е 25.94 лв. Средната обща сметка за месеца е 31.02 лв., което прави първите с 19.4% по-евтини от нея, а вторите - с 16.4%. И в двете вериги сумата за двайсетте продукта от кошницата ни е намаляла. В немската обаче тя е с цели 2.92 лв. по-малко, докато във френската е едва с 30 стотинки. И действително, когато разгледаме в детайли, се вижда, че в "Кауфланд" повечето цени са под тези от септември - общо при 13 от 20-те продукта. Поскъпванията са само две. В "Карфур" са поевтинели шест продукта, но точно толкова са и поскъпнали.

Всъщност картината по магазини е поляризирана като цяло - в няколко силно преобладават повишенията на цените и няколко, при които наблюдаваме обратното. Най-големи са поскъпванията в ЦБА и "Пикадили", значими са и тези в "Билла" и "Пени". След като през септември сметката в ЦБА падна под 30 лв., сега се повишава с 4.43 лв до 34.16 лв. "Пикадили" е с 4.35 лв. по-скъп, а сметката там е цели 39.02 лв., което е 25.8% над средната обща стойност.

Освен в "Кауфланд" по-значимо е поевтиняването и във "Фантастико" - с 1.85 лв. спрямо септември. Въпреки това сметката там е 31.89 лв. което е с близо 3% над средната. По-евтини (освен "Кафуланд" и "Карфур") от нея остават "Лидл" (-5.8%), "Т-маркет" (-5.2%) и "Пени" (-1.6%).

Общото поскъпване е с 2% и отново се дължи на храните. Те са повишили цените си средно с 4%, докато нехранителните продукти поевтиняват с 2%. След като през септември написахме, че кренвиршите продължават да поевтиняват, през октомври цената им е по-висока в седем от деветте вериги. Общото им поскъпване е с 12% до средно 2.20 лв. за половин килограм. Други масови повишения по-скоро няма, но кашкавалът е с 8% средно по-скъп, като цената му е нараснала в четири от веригите.

Захарта е понижила цената си с 2%, като цените са по-ниски в шест от веригите. Най-евтиният прах за пране вече не е на една и съща стойност във всички магазини. Цената му обаче спада средно с 5% спрямо септември, като по-евтино е в пет вериги, а в останалите четири промяна няма. Пастата за зъби също е с 6% под септемврийската си стойност, като това се дължи на четири от обектите, докато другите пет запазват нивата отпреди.

В ЦБА 8 от храните са от собствена марка, като в седем от случаите са и на промоция. Въпреки това сметката за хранителните продукти е с 1.96 лв. над тази от септември, което изглежда обезпокоително за конкурентоспособността на веригата. "Лидл" е с 11 продукта от собствена марка в таблицата, докато "Фантастико" и "Билла" са с по 10. Най-много промоции сме отчели в "Кауфланд" - 7.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души