С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

ИПИ: Приносът на "Лидл" към икономиката на България за 2021 е 1.6 млрд. лева

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 28 ноември 2022

Първата оценка бе направена през 2019 г. и показа 1.12 млрд. лв. въздействие

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"

Общият принос от дейността на "Лидл България" ("Lidl България") към икономиката на страната за 2021 г. е 1.61 млрд. лв. Това показва втората оценка на икономическото въздействие от дейността на веригата, изготвена от Института за пазарна икономика (ИПИ) и представена на пресконференция. Първата бе направена през 2019 г. и показа 1.12 млрд. лв. принос, наречен "Ефектът Lidl". Германската верига е втората най-голяма в страната с приходи от 1.57 млрд. лв. за миналата година.

"Анализът се базира на световно призната методология, отчитаща преките ефекти, които се формират от извършените разходи на компанията, както и непреките в резултат на създаденото допълнително търсене по веригата на стойността. Оценката показа, че всеки 100 лв., които веригата е похарчила в България през миналата година, са допринесли за икономиката с общо 171 лв.", обобщи Лъчезар Богданов, главен икономист на ИПИ.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Рекордно силен сезон за топ 5 веригите "направи си сам" Инфлацията и бумът при жилищата вдигат с двуцифрени проценти оборотите, като очакванията за 2023 г. също са оптимистични