Регистрация

Tesco напусна изцяло китайския пазар

Автор: Капитал 26 февруари 2020

Компанията продаде и последния си останал дял на местния си партньор

Най-големият британски ритейлър Tesco напусна окончателно китайския пазар. Компанията продаде последния си 20-процентов дял в джойнт венчъра с държавната China Resources Holdings на стойност 275 млн. паунда. Така Tesco официално слага край на амбициите си да се наложи в Китай, където влезе през 2014 г. Tesco имаше останали 131 магазина в страната, които сега ще бъдат оперирани от China Resorces, пише Reuters

Новата цел на Tesco е да опрости колкото се може повече бизнеса си и да се фокусира върху основните си операции, коментира компанията в свое изявление. Приходите от продажбата на остатъка от китайския бизнес ще бъдат използвани за "общи корпоративни цели". Сделката трябва да бъде завършена на 28 февруари. Акциите на компанията се вдигнаха с 0.7% след новината, като за последната календарна година са отбелязали повишение с 12.4%.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души