Войната на капките за нос
[Dreamstime.com]
Зад увеличените продажби се крият не особено приятни фактори като мръсния въздух и алергиите, които превръщат ринита в целогодишно изживяване. Има и много малък сегмент клиенти на аптеките, които ползват продуктите за всекидневна хигиена и за предпазване от вирусите и бактериите. Състезанието за клиенти доведе и до жалба срещу реклама на конкурентен продукт в Комисията за защита на конкуренцията. Полската Polpharma, която продава най-много опаковки капки, обвини чешката Walmark за заблуждаваща реклама на нов продукт. Тази практика не е често срещана във фармацевтичния сектор. И тъй като антимонополният орган разглежда подробно съдържанието на медикаментите и рекламата, а на този пазар се продават изцяло продукти без рецепта, които имат право да се рекламират свободно, целият бранш проследи с интерес първото дело по казуса.
Целият текст е тук