Регистрация

Износът нараства с почти 9% през първото тримесечие на годината

Автор: Вера Денизова 15 май 2019

Продажбите на горива, жито и машинни части към трети страни се увеличават

Износът на български стоки се увеличава с 8.9% през първото тримесечие на годината, като ръст има както на продажбите в страни извън ЕС, така и към европейските партньори. Само за март обаче темпът на нарастване на експорта се забавя спрямо двуцифрените увеличения през февруари, показват данните на Националния статистически институт (НСИ).

Една част от плюса идва от по-ниска база - през първото тримесечие на предходната година износът към страни извън ЕС намаляваше главно заради по-малко продадени горива. Очакванията на някои анализатори обаче са цялата 2019 г. да е по-добра за експорта на български стоки. В своята последна прогноза ЕК например посочва, че липсата на негативните еднократни фактори от 2018 г. (като спад на износа към Турция и Русия и временно контролирано спиране на нефтопреработвателни мощности) би трябвало да компенсира възможно по-слабо търсене от големи търговски партньори. Според анализаторите това е и големият риск за икономиката през 2019 г. - рязко свиване на поръчките от големи търговски партньори като Германия и Италия.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души