Регистрация

Българският износ е нараснал с 19% до 9.2 млрд. лв. през февруари

Автор: Лилия Игнатова 15 април 2019

По-силни продажби на пшеница и оръжия повишават износа към трети страни с 23% на годишна база

Продажбите на български стоки в чужбина нарастват с 18.9% на годишна база през февруари, достигайки общ обем 9.2 млрд. лв. към края на първите два месеца на годината, показват данни на Националния статистически институт. Докато през 2018 г. износът към страни извън ЕС намаляваше, първите два месеца на 2019 г. дават сигнали, че трендът се обръща. Експортът към трети страни нараства с 23% през февруари на годишна база. От друга страна, продажбите в съюза започнаха слабо 2019 г. с годишен темп от 2.2% през януари, но първоначалните данни за февруари показват възстановяване - отчетеният растеж е 17.1% спрямо същия период на миналата година.

Голям фактор за увеличението на експорта към трети страни е ниската база от миналата година, но принос има и растежът на продажбите на оръжия и пшеница. От друга страна, подробна разбивка на данните за търговията с ЕС ще бъде достъпна едва след месец, докато числата за януари показват, че положителен принос идва от експорта на горива и машини.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души