Регистрация

Юлиана Борисова, маркетинг директор в "Девин" АД: Увеличеният прием на бутилирана вода е устойчива тенденция

Автор: Мара Георгиева 06 декември 2016
Здравословният тренд пренасочва съществена част от потребителите на подсладени газирани напитки към водата като натурален продукт без калории, захар или синтетични добавки

Какви са постиженията на компанията през 2016 г.?
- През тази година успяхме да затвърдим лидерските си позиции на пазара, увеличавайки преднината пред останалите играчи. Въпреки конкуренцията DEVIN остава предпочитана марка вода за българските потребители, което за нас е най-важното признание. Ще продължим да го защитаваме с високото качество на продуктите си и с отговорно отношение към нашите клиенти и бизнес партньори. Най-голямата ни иновация на пазара през тази година бе лансирането на новата ни минерална газирана вода Devin AIR. Продуктът е отговор на растящата нужда на потребителите да имат здравословна газирана напитка – освежаваща, с нула калории и без излишни добавки, които вредят на здравето, едновременно с това съчетаваща в себе си мек и балансиран вкус, естествена газировка и чистота на произход. Разработихме Devin AIR съвместно с шеф Виктор Ангелов и водещи сомелиери, за да я превърнем в перфектното допълнение към всяко ястие. Devin AIR чудесно се съчетава с различни по вид храни и напитки, тъй като изчиства небцето и подготвя сетивата за всяка следваща хапка. Devin AIR не е просто газирана напитка, тя е стил на живот, наслада на сетивата.
През 2016 продължихме да инвестираме в услугата "Доставка на вода до твоята кухня", която стартирахме в края на миналата година. Успешните резултати до момента подкрепят адекватността на концепцията и удобството за потребителя винаги да има налична топла и студена вода у дома, без да се налага да инвестира време и ресурс в носенето на тежки туби от магазина.

Какви са плановете на дружеството за 2017 г.?
- Една от основните ни мисии като социално отговорна компания е насърчаването на здравословната хидратация. Проучванията сочат, че българите традиционно не пият достатъчно вода през деня. Причините за това са много, но сред основните фактори са липса на време, стрес, подценяване рисковете от дехидратацията и непознаването на темата. Ето защо ние ще продължим да инвестираме в образователни и комуникационни кампании, свързани със здравословния и активен начин на живот, който безусловно включва и нужния прием на вода от потребителите във всички възрастови групи.

Какви са прогнозите Ви за потреблението на бутилирани води и развитието на сектора през 2017 г.
- Наблюдаваме устойчива тенденция към увеличаване приема на бутилирана вода. Причините са няколко – от една страна потребителите започват все по-съзнателно да избират каква напитка слагат на масата си, какво дават на децата си и какво консумират самите те. Това не е просто мода, а глобална тенденция, насочена към приема на достатъчно количество вода през деня. Водата помага за справяне с умората, повишава ефективността, допринася за по-добро настроение и здраве, а също така подобрява физическата и психическата устойчивост. Потребителите вече могат да избират каква вода предпочитат да консумират – изворна, която е подходяща за ежедневна и постоянна употреба, включително от бременни жени, бебета и деца, или минерална – подходяща за хората с активен начин на живот. От друга страна здравословният тренд пренасочва съществена част от потребителите на подсладени газирани напитки към водата като натурален продукт без калории, захар или синтетични добавки.
Развитие очакваме и при газираната вода, която тепърва се налага като продукт, който може да бъде консумиран по време на хранене или да е комплимент към други напитки като кафе, вино, алкохолни и коктейли.
Данни за представянето на бутилиращите компании в страната четете в специалното издание "Регал 500+" през декември.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души