С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

С 84% ще скочат разходите за интернет реклама в света до 2008 г.

Китай, Индия, Индонезия и Япония ще са сред най-бързо развиващите се рекламни пазари след 2006, като специално китайският пазар в голяма степен ще се облагодетелства от провеждането на Олимпийските игри в Пекин през август 2008 г.
04 октомври 2006



Тази година интернет рекламата ще завоюва допълнителен дял от световния рекламен пазар, като ще изпревари по приходи сегменти на външната реклама – например билбордовете. Това се казва в изследване на британската агенция за медийно планиране ZenithOptimedia.

Според агенцията растежът ще е подхранен от по-малки рекламодатели, които се обръщат към световната мрежа заради сравнително по-ниските разходи и поради факта, че могат ефективно да насочват посланията си към определена таргет група.

Предвижда се разходите за реклама в интернет да се повишат с 84% между 2005 и 2008 г., за да достигнат в края на този период сумата от 34,2 млрд. долара. Прогнозата е повишена спрямо предишните очаквания на ZenithOptimedia за покачване от 76%.

Целият рекламен пазар за тази година се очаква да донесе приходи от 421,21 млрд. долара, а през 2008 г. - 468,99 млрд. долара.

В доклада на агенцията се посочва, че за 2006 г. онлайн рекламата ще има най-висок дял на рекламния пазар във Великобритания (12,9 на сто). Следва Швеция с дял от 10,5 на сто. Така тези две държави ще станат първите в света, в които делът на интернет рекламите ще достигне двуцифрено число.

В световен мащаб този дял ще бъде 5,7% за тази година, като очакванията за 2007 и 2008 г. са съответно за 6,6 и 7,3 на сто. По този начин през 2008 г. преднината на радио рекламата ще бъде стопена и радиото ще се справя с едва 0,7 процентни пункта по-добре от интернет по отношение на пазарното присъствие в сравнение с настоящата разлика между тях, която е от 3,9 процентни пункта.

Пътят за догонване на вестниците е далеч по-дълъг, но изглежда, че в дългосрочен план списанията ще бъдат на едно и също ниво с интернет, смятат от ZenithOptimedia. От години списанията губят по малко от рекламния си дял и то именно за сметка на онлайн изданията. За тази година световните вестници и списания ще имат дял от съответно 29,2% и 13%, а за 2008 – 28% и 12,7%.

Лидер в света на рекламата и сега, и през следващите няколко години остава телевизията, която ще генерира рекламни приходи в размер на близо 159 млрд. долара за тази година и 177,65 млрд. през 2008 г. Това се равнява на дял съответно от 37,7% и 37,9%.

Китай, Индия, Индонезия и Япония ще са сред най-бързо развиващите се рекламни пазари след 2006, като специално китайският пазар в голяма степен ще се облагодетелства от провеждането на Олимпийските игри в Пекин през август 2008 г.

Според проучване на PricewaterhouseCoopers и Interactive Advertising Bureau приходите от реклама в интернет пространството в САЩ през първите шест месеца на 2006 година в сравнение със същия период на миналата година са скочили с 37 на сто до 8 млрд. долара, съобщи агенция Ройтерс.

Само през второто тримесечие на 2006 г. в сравнение с второто тримесечие на 2005 г. приходите от реклама в интернет са се увеличили с 36 на сто до 4,1 млрд. долара, а спрямо първото тримесечие на настоящата година ръстът възлиза на 5,5 на сто.

От PricewaterhouseCoopers уточняват, че това е седмият поред тримесечен растеж в сектора като тази тенденция ще се запази и в бъдеще.

Новината дойде, след като Yahoo алармира, че рекламните приходи на компанията от автомобилните и финансови компании е възможно да спаднат до края на годината.

По-рано през седмицата група медийни компании, включваща CNET Networks Inc., iVillage, Reuters и Tribune Interactive, прогнозираха, че и през третото тримесечие на настоящата година, онлайн рекламният бизнес ще нарасне с 28 на сто спрямо същия период на миналата година.
Десетте най-бързо растящи пазара за 2005-2008 обаче ще са:
1. Египет (+123%);

2. Русия (+117%);

3. Румъния (+101%);

4. Индонезия (+83%);

5. Виетнам (+77%);

6. Филипини (+76%);

7. Обединени арабски емирства (+72%);

8. Китай (+66%);

9. Кувейт (+65%);

10. Индия (+53%).

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Рекордно силен сезон за топ 5 веригите "направи си сам" Инфлацията и бумът при жилищата вдигат с двуцифрени проценти оборотите, като очакванията за 2023 г. също са оптимистични