Регистрация

"Бор Чвор" ще изнася млечни продукти в Китай

Автор: Регал 10 юни 2016 , 2 коментара
Българската компания e подписала споразумение с китайската компания Ningbo Free Trade FUDI Development company unlimited за доставка на кисело и прясно мляко, сирене, кашкавал, масло, плодови млека

Българската компания "Бор Чвор" e подписала споразумение за износ на млечни продукти в Китай с Ningbo Free Trade FUDI Development company unlimited, съобщава БТА. Това става в рамките на втората министерска конференция и изложение по въпросите на търговско-икономическото сътрудничество между Китай и страните от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) в град Нинбо, съобщи Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП).

Българският млекопреработвател произвежда кисело и прясно мляко, сирене, кашкавал, масло, плодови млека. Китайската компания получава ексклузивитет да продава продуктите на "Бор Чвор" на целия пазар.

Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) участва в международната изложба на стоки от страните от Централна и Източна Европа (China-Central Eastern European Countries Investment and Trade Fair), която се провежда от 8 до 12 юни 2016 в Нинбо, Китай. На българския щанд се представят 25 компании със стандартни щандове. Изложбата се организира от министерството на търговията на Китай и съпътства конференцията на министрите на икономиката и търговията на страните от Централна и Източна Европа и Китай. Целта е запознаване на китайските делови среди с продукцията от страните от ЦИЕ, с възможностите за взаимни инвестиции, коопериране, технологично сътрудничество и търговия.

С потенциал за износ и широко присъствие на китайския пазар са стоки, които са традиционни за България и с които тя е известна на пазарите в Азия като български вина и храни, мляко и млечни продукти, козметични продукти и етерични масла, розово масло, машиностроителна продукция, продукти на химическата промишленост и др., казват от агенцията.

Перспективни области са също електрониката и електротехниката, информационните технологии и научно-изследователската и развойната дейност, машиностроенето, автомобилостроенето, хранително-вкусовата промишленост, селското стопанство, фармацевтиката, текстилната промишленост и др.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души