Регистрация

Пазарът на газирана вода в България има потенциал за 30% годишен ръст

Автор: Регал 25 февруари 2016 , 1 коментар

Според "Девин", макар да не е традиционна напитка, делът на содата в хранителния режим на българите се увеличава.

Пазарът на газирана вода в България има потенциал да нарастне с близо 30% само за една година според един от водещите производители в страната "Девин", който наскоро пусна на пазара газираната вода "Девин AIR".

Содата не е традиционна напитка за България за разлика от други страни в европейския съюз като Чехия, където потреблението на води надхвърля 80%, и Сърбия с над 50% дял на газираната вода в потребителския микс, казват от компанията. Последните проучвания на потребителските нагласи обаче показват, че газираната вода става част от хранителния режим на българите.

Според 8 международни изследвания, обобщени и публикувани от BBC Future, газираната вода има редица полезни свойства за организма и помага при диспепсия, киселини, диети за справяне с наднормено тегло. Експериментално лечение при пациенти с лениви черва и диспепсия (вид стомашно неразположение) показва, че тези, които са приемали газирана вода в продължение на 15 дни, имат подобрение и при двете оплаквания. Промяна в състоянието не се наблюдавала при хората, които са приемали негазирана вода. Японско изследване на жени с наднормено тегло, на които е давана газирана вода, показва намален прием на храна още на втория ден в резултат на чувстовто за ситост и пълнота, което напитката дава.

Българската асоциация на сомелиерите също препоръчва дегустацията и консумацията на вино и храни да се придружават от газирана вода с фина, мека и по възможност естествена газировка. Благодарение на неутралния си вкус, тази вода измива рецепторите и подготвя небцето за всяка следваща глътка, подчертавайки ароматите и вкусовете на виното и храните.

Газираната вода "Девин AIR" е създадена с помощта на майстор готвача Виктор Ангелов, за да се наложи като допълнение към всекидневната трапеза. Новата напитка е с естествена газировка, придобита (чрез екстракция) от естествен източник от екологично чист район.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души