Регистрация

Как веригите предлагат бебешки храни, напитки, козметика и хартиени продукти

Из записките на тайния клиент на 29 май
Автор: Екип на Регал 22 юни 2015

Фотограф: Надежда Чипева

ЦБА, ул. "Слатинска", до бл. 41А, 12.45 ч.

Бебешките и детските храни и напитки в магазина заемат два регала. Шестте най-горни реда на левия са отделени на пюретата от четири марки. Най-голямо е присъствието на "Ганчев". На един ред са побрани млеката на Nestle, Nan и Milupa. До тях има чайове на Bebevita и Hipp, сухари от две марки и бисквити от една. На най-долните два реда са кашите Hipp, Milupa, Aptamil, Humana и "Слънчо" и бебешки бисквити Sweet+. Горната половина на десния регал е отделена за бонбони, отдолу има сокчета за деца, дъвки и витамини, а на трите регала под тях са соковете на Bebevita, Vitanea, Lavita, Fresh, Gerber, "Ганчев", Hipp, "Теди" и няколко марки овкусени води. Кърпичките са два реда, разположени до дамските превръзки, единият е за детски. Върху два реда са побрани близо 10 марки детски шампоани - почти всички масови производители на козметика са представени и в този сегмент. Четири артикула са на промоция. Отдолу са "Бочко", "Тео бебе", "Кря Кря", Baby Crema и "Здраве" - два артикула са на промоция. Седем вида пасти за зъби са разположени на две лица, кремовете са от шест марки, клечките за уши - от три, седем марки сапуни с по две лица, четири марки прах за пране, пет марки омекотители, гелове, течни сапуни и препарати за съдове. В съседство е регалът с тетрадки и ученически пособия. На отделен регал са бебешките пелени. Puffies и Pampers са разположени с лице към публиката, а Molfix са хоризонтално на рафта. Големите опаковки мокри кърпички са на 12 марки, една от които е собствена на веригата.

"Билла", бул. "Владимир Вазов" 20, 13.20 ч.

Регалите с бебешки пелени са между дамските превръзки и тишу продуктите. Основно са представени Pampers (1/2 от секцията), Puffies (1/4), Libero и Molfix. Голямо пространство заемат пелените под собствената марка марка на веригата - Clever. Те са в една-единствена разфасовка, в момента с доста поизчерпана наличност. На промоция са само Jumbo Pack на Libero и премиум вариантът на Pampers.
Адаптираните млека, кашите и пюретата са интегрирани в секцията с храни - до подправките. С асортимент каши и адаптирани млека за най-малките основно присъстват Aptamil, Milupа и Hipp. Кашите на Humana заемат цял рафт с над 30 лица. Широко представени са и кашите "Слънчо". Предложенията от адаптирани млека под марките Nan и Frisolac се разгръщат върху два обширни регала.
Питейна вода е под два бранда – Hipp и Bebelan. При соковете преобладават продуктите на Hipp. Така е и при пюретата, където марката разгръща асортимента си в цялостна регал секция. Предлагат се бебешки пюрета и под марките Ovko, Bebevita, Gerber и Semper, заемащи по около два рафта всяка. "Малечко" е на три рафта и е изрично отбелязана като български продукт. Осем от артикулите под тази марка са на промоция. Други продукти в акция почти няма.
Бебешката козметика и продуктите за устна хигиена за деца са в основната секция с козметика. При мокрите кърпички виждаме Libero, Pampers, Silk Line, Baby Wipes, Nivea, Teo Bebe и други. Детските сапуни са основно "Тео Бебе", "Здраве" и "Бочко". Близо десет са предложенията на пасти за зъби, няколко от тях - на промоция.

"Пикадили", бул. "Мария Луиза", 2, ЦУМ, 16.30 ч.

В "Пикадили" бебешките пелени Puffies са на цял регал, отделно заемат ред на съседния, на който в два реда са събрани Pampers, Libero и още една марка. Три реда са отделени за кърпички от четири марки, клечките за уши са от една. Освен това има кремове, олиа, лосиони, шампоани и душ-гел от осем други марки. Има и бебешки шампоан от собствената марка Care на бившия собственик на веригата "Делез". Сапунът е представен от четири марки, бебешкият крем - от една. На регала детски и биохрани са разположени сокове на три марки. Пюретата са само на Hipp и Gerber. Адаптираните млека са на шест марки, до тях има биберони и други бебешки аксесоари. В съседство на един регал под надпис "За вашето бебе" откриваме играчки, както и козметичен комплект за бебета.

"Фантастико", бул. "Макгахан" 81, 12.10 ч.

Асортиментът на секцията "Детски свят", позиционирана до касите, покрива почти всички основни подгрупи стоки в категорията. Представени са 15 марки мокри кърпички, основно големи разфасовки. Продуктите за устна хигиена са почти рафт. Почти толкова пространство заемат и детските сапунени барове, има и няколко артикула течен сапун за деца. Детската козметика е от около десет марки върху три рафта, с повече продукти на Johnson&Johnson, Nivea, "Бочко" и "Тео Бебе". С по няколко артикула са "Ганчев", Bebelan и "Здраве". В тази подгрупа промоциите са в изобилие. По един продукт в акция откриваме при пастата за зъби и мокрите кърпички. Брандиран дисплей на Aquafresh до регала представя пълна гама от новите продукти за детска устна хигиена на компанията.
Бебешките пелени са върху три обширни регала. Половината е на Pampers, остатъкът е разпределен поравно между Puffies и Molfix. Половината от продуктите при бебешките пелени са на промоция.
Секция от четири рафта представя детските пюрета. Два от тях са на "Ганчев". Почти всички продукти Ovko са на промоция. Останалото пространство си поделят "Слънчо", Hipp и Gerber. На най-ниския рафт са сокчетата с най-силно присъствие на "Ганчев", следвана от Hipp, Ovkо и Bebevita.
Кашите - отделна секция, са основно "Слънчо" и Humana (с по осем артикула), Hipp (с четири продукта), Toepfer, Milupa и "Ганчев" с по няколко. Адаптираните млека са представени основно от Aptamil, Friso и Nan. При адаптираните продукти за деца до 4 месеца присъстват Toеpfer, Hipp, Humana и Milupa.
Портфолиото от детски аксесоари обхваща отделна регал секция близо до млеката. В "Детски свят" са разположени корнфлейк и сереали на Nestle, Kellogg’s и др., както и продукти под собствената марка на веригата.

"Т Маркет", ул. "Тодорини кукли" 47, 14.25 ч.

Секцията с бебешки храни е на "челото" на един от регалите, но е обърната към дъното на магазина. Пред нея се минава трудно по тясна алея. При соковете марките Bebevita, Hipp и "Ганчев" (почти out-of-stock) са представени с по два-три артикула. При пюретата преобладава портфолиото на "Ганчев", Ovko и Hipp, всяка от тях разположена на по един рафт, с рехава наличност. Пюретата Bebevita са изцяло на разпродажба. Кашите са само "Слънчо". Предлагат се адаптирани млека Nan, Friso, Milupa, Aptamil и Humana, с по няколко продукта всяка. Отстрани върху основния регал е разположен блок от бебешки пелени и козметика. Pampers е позиционирана върху един рафт с пет различни артикула, а останалата част се държи от два собствени бранда на веригата – Maxima и Optima (на промоция). Предлагат се и пелени с полската марка Panda.
Категорията на мокрите кърпички се покрива от четири марки – "Бочко", "Тео Бебе", Pampers и Baby Crema. От последната марка почти няма наличност.

"Кауфланд", ул. "Резбарска" 7А, 12.15 ч.

Два дълги регала под ъгъл преливат от бебешки пелени. Подредени са по размер - от първи до шести. Големите разфасовки са отдолу. Те са основно на Pampers и Puffies. В услуга на потребителите на етикетите на регала пише цената на един брой. Разфасовките са разнообразни - достигат до 99 броя. На промоция са осем марки, от които три български и една собствена марка на "Кауфланд". Категорията е представена и от два бранда бебешки непромокаеми гащи.
На стелажа с храни и напитки откриваме 15 марки. Пюретата на "Мандев" заемат няколко регала. Под тях са тези на "Малечко". Биопюрета и каши предлагат две марки – Ovko и Hipp. От вторите изброяваме поне 18 вида. Широко представени са и пюрета Gerber, под която марка има и разнообразие от супи.
Соковете са на Ovko и Hipp (био), на немската марка Bebivita и на Gerber. Веригата предлага и две български марки минерална вода за бебета.
Хранителната секция изведнъж прекъсва, "разнообразена" с мокри кърпички - 14 марки, от които шест български.
Следват регалите с бисквити (три марки, едната био), адаптирано мляко и каши. Преобладават кашите на "Слънчо", друг представен производител е "Нестле".
Адаптираните млека са на пет марки, нито една от тях не е българска. Предлага се включително био преходно мляко.
Бебешката козметика включва пяна, олио, масла, кремове, лосиони, мляко за тяло, сапуни, шампоани, душ-гел и почистваща вода. Марките са осем, а българските – "Бочко", "Здраве" и "Кря Кря". Освен това има широк асортимент от бебешки и детски артикули. Изброихме най-малко 40 промоции на отделни артикули, без да включваме памперсите.

"Лидл", ул. "Резбарска" 1, 10.15 ч.

На излизане срещу секцията с праховете за пране намираме регалите с бебешки нехранителни продукти. Делят един стелаж с продуктите за устна хигиена и дамски превръзки. Пелените са представени основно с марка Pampers, в разфасовки макси, миди и джуниър. В по-ниската ценова категория са пелените Toujours - собствената марка на "Лидл". Те са на промоция заедно с мокрите кърпи на същата марка. Между бебешките пелени виждаме бебешка козметика на Nivea - шампоан, крем, лосион, крем за подсичане, олио и мляко. Друга марка в тази категория не откриваме.
Детските храни са на отделен щанд, разположен под ъгъл на регала с нехранителните продукти. Най-отгоре са адаптираните млека - NAN и Nestle Junior. Пюретата са от три марки - Gerber, Dizzy (собствена марка на веригата) и "Слънчо". Gerber е представена със супи, 100% плодов сок, меню за бебета (вид месни и зеленчукови ястия), зеленчукови и плодови пюрета. Бурканчетата на Dizzy - в три плодови асортимента, са върху доста голямо пространство. Под марката "Слънчо" се предлагат и трите стандартни вида пюрета – зеленчукови, плодови и месни. Има и бебешка каша "Слънчо" в три вкуса, а също и десерти. С най-ниска цена в категорията е собствената марка на "Лидл".

"Пени", ул. "Резбарска" 1, 11.20 ч.

Детската секция е на регала с козметика, между продуктите за лична хигиена и регалите с чорапи и чоропогащници. Бебешките пелени са от четири марки – една българска, една собствена на веригата и две чужди. По-високият ценови сегмент е представен от Pampers и Puffies. Най-евтините са на турски производител.
Хранителните продукти и напитки са пюрета, сокове, каши и мляко на прах. Пюретата – зеленчукови, месни, плодови и десерти, са единствено на "Ганчев". Под тази марка са и соковете и кашите. Адаптираните млека са Frisolac – преходно и за кърмачета, и Friso – от 1 до 3 години и за деца над 3 години.
Бебешката и детска козметика е изцяло българска. Пастата за зъби е на "Астера", шампоаните на "Тео бебе" и "Арома", шампоан крем и бебешко олио на "Бочко". Сапуните са на "Арома" и "Бочко". "Бочко" предлага и мокри кърпи в конкуренция със собствената марка на "Пени" и с "Тео бебе".
В промоция е адаптираното мляко Friso. Като цяло асортиментът е сравнително беден, продуктите са подредени логично (с изключение на мокрите кърпи между чорапите) и лесно се намира търсеният продукт.

"Карфур", The Mall, 11 часа

Цел сектор в дъното на магазина срещу входа е отделен за бебешки и детски продукти. Пред него има стелаж на Coca Cola. На два стенни регала са разположени 13 марки хартиени пелени. Pampers са на промоция с подарък книжки или палатки. С голямо присъствие на Puffiеs, "Бочко", Chicco. В цяла секция е представена и собствена марка на Carrefour с гръцки надпис върху опаковката. В асортимента присъстват още две гръцки марки. Цял островен регал е отделен за бебешки храни и напитки. Започва със сухари и бисквити, следват разнообразни пюрета, а от другата страна са напитките - сокове на три марки, вода от една, два вида чайове. В края са разположени адаптираните млека и шест марки бебешки каши. На отделен островен регал е бебешката козметика- шампоани, душ-гел, козметични комплекти, лепенки за рани от две марки, клечки за уши от две марки, седем марки сапуни, бебешко олио и дори масажни масла за бременни. Има шампоан и бебешко масло под собствена марка. Предлагат се около десет марки перилни препарати и един вид бебешки продукт за съдове. Представени са и седем марки мокри кърпички за бебета, от които Septona е на промоция. На отделна позиция се рекламира гръцки бебешки прах за пране. Освен това в детския кът на магазина има регали със съдове за хранене, играчки, дрехи, обувки, столчета, колички, колела, картички и касети. Предлагането е много разнообразно и красиво подредено. По това време на деня посетителите са малко.

                               Image and video hosting by TinyPic

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души