Регистрация

Страхове и тревоги в Индия заради пробите на нудълите Maggi

Автор: Регал 04 юни 2015 , 2 коментара

След съобщенията за наднормени нива на оловото в хитовия продукт за закуска в страната, домакините и хотелиерите се въздържат от него, а търговците го свалят от рафтовете си

Потребителите не се колебаят дори и две минути преди да се откажат да купуват продукт, който не е гарантирано безвреден за здравето им, казва индийски магазинер, цитиран от пресата

Автор: Архив

Индийските потребители стават предпазливи към нудълите (спагетите) Maggi, които от 25 г. са хитова закуска в страната. А вериги като Big Bazaar ги свалят от рафтовете си, съобщава The Times of India.

"В интерес на потребителските настроения и тревоги, ние свалихме нудълите на Maggi от рафтовете на всички наши магазини. Ще изчакаме по-голяма яснота от властите преди да предприемем каквото и да е било действие", заявил говорителят на Future Group (Big Bazaar), цитиран от независимата индийска информационна агенция (IANS).

Агенцията отбелязва, че Big Bazaar са свалили от продажба не само нудълите на Maggi, но и тези на Sunfeast Yippee, на Chaudhary Груп Wai Wai , на Top Ramen и на Nissin. Това вероятно е резултат от изявленията на индийския здравен министър, че ще бъдат тествани и проби от спагети на други компании.

От Nestle продължават да твърдят, че продуктът им е безопасен за консумация. Резултатите от пробите му, които са се оказали положителни за по-високи от допустимите нива на някои вещества обаче, продължават да създават безпокойство, пише вестникът.

"Нудълите бяха бързо решение похапване за децата ми, особено когато са много гладни след училище, но вече не мога да правя компромис със здравето им", казала домакиня, цитирана от IANS.

Развитието е шок и за множество хотелиери, за които нудълите Maggi са удобен полуфабрикат, особено, когато трябва да приготвят храна за ранните часове. "Те са най-лесни за приготвяне и са много достъпна за нас. Ако не са безопасни ще трябва да търсим алтернативи", заявил управител на хостел в университета в Делхи.

Според докладите общо седем индийски шата са изпратили проби от нудълите Maggi за тестване.

Това развитие последва заявката за изтегляне на определена партида нудъли на марката от органа по храните и лекарствата на щата Утар Прадеш през април тази година, след обвинения, че в пробите са установени по-високи нива олово от допустимите.

На фона на опасенията от Nestle коментират, че не са били официално известени за нито едно действие на държавните власти, освен за нареждането на щата Утар Прадеш да се изтегли партидата от февруари 2014 г., която вече е преминала датата "най-добър до".

"Не сме получили никаква официална комуникация от страна на властите все още", са заявили от Nestle в сряда, като да добавили: "Сътрудничим с органите, които провеждат тестове и очакваме техните резултати"

Независимо от това, опасенията ударят по продажбите.

Пред IANS, дистрибутори и търговци, които търгуват нудълите на Maggi в района на националната столица са заявили, че продажбите са се сринали през седмицата.

"Обикновено доставях 100 000 пакета от спагетите на Maggi всеки ден до магазините в и около Нойда. Но от три дни напълно сме спрели доставките", казва дистрибутор.

"За нас, 80% от продажбите на нудъли бяха на Maggi. Но сега никой не ги купува. Така че, ще връщаме наличностите", добавя собственик на магазин за хранителни стоки в Ню Делхи.

Друг магазинер добавя, че няма да зарежда Maggi, докато безопасността им не бъде гарантирана.

Дори и в районите около офисите, където импровизирани магазини продават нудълите на Maggi и паста, продажбите са ударени.

"Клиентите не се колебаят дори две минути преди да спрат да консумират продукти, ако чувстват, че не е добре за здравето", каза продавач, перефразирайки популярната реклама на Nestle: "Две минутни нудъли"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души