С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Държавно рамо за БГ стоки в Азия

Автор: Стандарт 03 февруари 2015 , 2 коментара

Държавата ще помогне на бизнеса да преодолее загубите от ембаргото на ЕС за руските пазари. То причинява сериозни проблеми на българските производители на мляко и месо, защото страната се наводни с евтини европейски стоки, които съсипват родния бизнес. Изход от кризата предлага министърът на икономиката Божидар Лукарски. Идеята му е да помогне на българските фирми в превземането на нови пазари като Далечния изток, Сингапур, Виетнам и Китай. Това ще стане с подобряване работата на търговските аташета и назначаването на нови представители в страни, където досега такива не е имало. Друга мярка на икономическото ведомство ще е услугите на Агенцията за експортно застраховане да станат по-атрактивни и изгодни за българските износители. Освен това съвместно със съюз "Произведено в България" ресорното министерство ще започне мащабна кампания, с която да ни насърчи да купуваме български стоки. Идеите на Лукарски съвпаднаха и с исканията на бизнеса. Оказа се, че фермерите все още помнят времената, когато са изнасяли на арабските пазари, както и в страни като Германия, където сиренето ни е било хит.

Още

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Рекордно силен сезон за топ 5 веригите "направи си сам" Инфлацията и бумът при жилищата вдигат с двуцифрени проценти оборотите, като очакванията за 2023 г. също са оптимистични