С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Кои са най-динамичните компании при храните и напитките*

Автор: Капитал 17 декември 2014 , 1 коментар
Нови продукти, пазари, клиенти. Това е характерно за малките и средните фирми в хранителния бранш, които влизат в топ 20 на класацията "Гепард" за най-динамичните компании през 2013 г.

Фотограф: Юлия Лазарова

Нови продукти, пазари, клиенти. И последователни усилия за налагане на марки и за по-високи продажби в условия на свито търсене. Това е характерно за малките и средните фирми в хранителния бранш, които влизат в топ 20 на класацията "Гепард" за най-динамичните компании през 2013 г.

Таблицата се оглавява от създадената през 1998 г. фирма "Новико-Норд" – Чирпан. Компанията, която в момента е в групата фирми около "Химимпорт", произвежда трапезни червени и бели вина, както и пенливо вино. Дружеството отчита впечатляващ ръст на приходите от близо 570% през миналата година в сравнение с 2012. Нетните приходи от продажби са 371 хил. лева, но общо финансовите приходи надхвърлят 11 млн. лв. Основното увеличение е резултат от приходи от участие в дъщерното дружество "Миладжо". През 2007 г. консорциум "Слатина Булгарплод", в който с по 50% участват "Новико-Норд" и фирма "Миладжо", купи зеленчуковото тържище "Слатина Булгарплод". Новият собственик плати 75.4 млн. лв. за най-голямата зеленчукова борса в България. Консорциумът между двете компании е факт до ноември 2013 г., когато учредителите преценяват, че е постигната целта, за която е създаден, и го прекратяват. Към края на 2013 г. "Новико-Норд" вече е собственик на фирма "Миладжо", която отчита 9.678 млн. лв. печалба, показват данните от Търговския регистър.

На седма позиция в класацията е друга фирма за производство на напитки - "Мегапак ВТ" – Велико Търново. Това е предишното име нанай-младата българска пивоварна - "Бритос", която за кратко време успя да се настани стабилно на силно конкурентния пазар на бира в страната. Фабриката е разположена върху площ от 13 декара, от които производствените халета са с 5 дка застроена площ. Капацитетът й е 20 млн. литра годишно. Инвестицията е за 20 млн. лева. Екип от 20 германски експерти в продължение на няколко месеца работи по окомплектоването на "Бритос". Едноименната марка бира е по немска разработка и рецепта на института VLB в Берлин. Собственик на компанията е Габриела Григорова-Попова - дъщеря на Григор Григоров, един от най-големите търговци на зърно в България чрез компанията си "Агроком".

Още

*Оригинално заглавие - Храни и напитки: Повече инвестиции и пазари

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Рекордно силен сезон за топ 5 веригите "направи си сам" Инфлацията и бумът при жилищата вдигат с двуцифрени проценти оборотите, като очакванията за 2023 г. също са оптимистични