Регистрация

"Карфур" продължава да поскъпва

Френската верига все още е най-евтина, но разликата в сметката с "Кауфланд" се топи

Автор: Чавдар Димов 17 декември 2010 , 17 коментара

В началото на ноември цените на повечето продукти от списъка на тайния клиент не отчитат сериозни промени спрямо края на септември. Средната обща стойност на покупката е 28.99 лв., което е с 2% над септемврийската.

Фотограф: Регал

В началото на ноември цените на повечето продукти от списъка на тайния клиент не отчитат сериозни промени спрямо края на септември. Средната обща стойност на покупката е 28.99 лв., което е с 2% над септемврийската.

Хранителни стоки

От храните седем поскъпват, а шест понижават цената си. Най-забележима е промяната при кашкавала, който е с повишения в шест от осемте вериги и понижения в останалите две. В "Европа" и "Т-маркет" цената е с повече от 40% по-висока.
Сиренето поскъпва в пет от осемте вериги, но цената му в "Хит" е с 45% под тази през септември. Поради това общата му средна цена е с 3% по-ниска от предишната.
Единственият продукт с относително масово понижение в цената е брашното. То поевтинява в пет от веригите, а в една остава без промяна.

Нехранителни стоки
При нехранителните стоки преобладават случаите на запазване на цената на съответния продукт по магазините спрямо предишния път.
Най-стабилен е универсалният препарат, при който единствената промяна е в "Европа" и е в посока надолу.
Пастата за зъби е запазила цената си в шест от веригите и е поскъпнала в две.

По магазини
"Карфур" продължава да е най-евтиният магазин, но сметката там се е повишила с 1.52 лв. спрямо септември. А тогава растеше спрямо август, при това с повече от 2 лв.
Сметката в "Кауфланд" намалява, макар и само с 24 стотинки. В крайна сметка това, което наблюдаваме, е, че разликата между двата най-евтини магазина продължава да се топи, и то в посока на поскъпване на по-евтиния.
Най-голямото поскъпване спрямо септември е в "Европа" – с 2.71 лв. Там 11 от продуктите са с по-висока цена, а само четири регистрират понижения. "Т-маркет" е третият и последен магазин, където 20-те продукта от списъка ни струват сумарно повече в сравнение с предишния път. Сметката е с 1.66 лв. по-висока. Промените са почти изцяло при хранителните продукти. При нехранителните шест от седемте са на старите си ценови равнища.
В останалите пет вериги отчитаме понижение на сметката спрямо септември. Двете най-големи обаче са със 73 и 71 стотинки, съответно в "Билла" и ХИТ. Тук отбелязваме, че 11 от продуктите в ХИТ не са запазили цената си.

Собствени марки и промоции
Най-много собствени марки отчитаме във "Фантастико" – осем, като в случая на захарта тя е и на промоция. Там сме регистрирали още шест промоции. В "Билла" и "Т-маркет" има по седем продукта от собствените им марки. В "Т-маркет" обаче има и шест промоции. Прави впечатление, че в "Кауфланд" има цели три продукта от кошницата на тайния клиент, които не са в наличност. При това за един от тях е обявена промоция. В "Билла" също има един случай на out-of-stock.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души