Война в Украйна, затруднения във веригата на доставките, скок на цените на енергията и суровините, галопираща инфлация. Потребителите стават все по-чувствителни към цени и все по-пресметливи в разходите си. Но големите вериги за храни откриват още нови обекти, а и заради инфлацията приходите им растат с невижданите 15-20%.
Каква беше изтеклата година и какви са нагласите за 2023 г. според мениджърите на топ 6 вериги, подредени по приходите им за 2021 г.: "Кауфланд", "Лидл", "Метро", "Билла", "Фантастико" и "Т-маркет"? Ето въпросите, които "Капитал" им зададе: - 1. Колко обекта открихте през 2022 г., какви финансови резултати очаквате за 2022 г.?
- 2. Кой е водещият тренд за 2022 г.? Какъв очаквате да е през 2023?
- 3. Как се отразява инфлацията на продажните цени - кои продуктови групи са с най-висок ръст и колко е този ръст?
- 4. Какъв е делът на онлайн продажбите в общите приходи на компанията за 2022 г., каква е целта за 2023 г. (ако не предлагате - как/кога ще предложите онлайн поръчки)?
- 5. Колко обекта планирате да откриете през 2023 г. и къде? Какви други инвестиции планирате за 2023 г.? В бюджета за догодина какъв ръст/спад на приходите залагате?
- 6. Кое ще е ключовото събитие, което ще движи сектора? Какво потребителско търсене очаквате?
- 7. На колко се оценява целият пазар на бързооборотни стоки за 2022 и какъв дял държи вашата компания?
Вижте отговорите на сайта на "Капитал"