Общият принос от дейността на "Лидл България" ("Lidl България") към икономиката на страната за 2021 г. е 1.61 млрд. лв. Това показва втората оценка на икономическото въздействие от дейността на веригата, изготвена от Института за пазарна икономика (ИПИ) и представена на пресконференция. Първата бе направена през 2019 г. и показа 1.12 млрд. лв. принос, наречен "Ефектът Lidl". Германската верига е втората най-голяма в страната с приходи от 1.57 млрд. лв. за миналата година.
"Анализът се базира на световно призната методология, отчитаща преките ефекти, които се формират от извършените разходи на компанията, както и непреките в резултат на създаденото допълнително търсене по веригата на стойността. Оценката показа, че всеки 100 лв., които веригата е похарчила в България през миналата година, са допринесли за икономиката с общо 171 лв.", обобщи Лъчезар Богданов, главен икономист на ИПИ.
Четете пълния текст на сайта на "Капитал"