За три години български фирми са имали износ през Lidl за над 150 млн. лева



Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 16 септември 2022



От 2019 до 2021 г. български производители са продали в европейската мрежа на германската верига Lidl храни и изделия за над 150 млн. лева. За тези три години в резултат на партньорството с "Лидл България" 252 продукта на 58 български компании са достигнали до 27 задгранични пазара, стана ясно по време на пресконференция на търговската верига. Дебютът на български продукти в европейската мрежа на Lidl (с над 12 хил. магазина в над 30 страни) е през 2012 г. с 8 фирми и 17 артикула и е насочен към една държава - Румъния. Три години по-късно оборотите от експорт на български дружества се удвояват до 8.1 млн. лв., стоките се продават на 7 пазара, а производителите са 17. През 2021 г. износът чрез "Лидл България" достига 65 млн. лв., фирмите са 46, артикулите - 169, а държавите - 27, съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"