През 2021 г. сумарните приходи на 15-те най-големи компании за облекло и текстил растат едва с 3.5% до малко под 1 млрд. лв. И макар повечето компании да вдигат оборот, средните нива остават по-ниски от силните години преди пандемията. Но миналата година има шест дружества, които дори са с по-малки продажби от предходната ковид година. А пет компании приключват със загуба. Спада и наетият персонал.
"2021 беше трудна година, на приливи и отливи. Много компании в бранша отчетоха намаление на оборотите поради цикличност на бизнеса. Трябваше ни време, докато се измъкнем от последиците на ковид пандемията, свързани с непродадени стоки, препълнени складове и слабо потребителско търсене. През август 2021 настъпи драстично увеличение на цените на електроенергията. С над 20% скочи и цената на памука и вълната на международните пазари. Но големият проблем е не само ръстът на цените, а това, че няма достатъчно предлагане на суровини. Всичко това се отрази шоково на компаниите в бранша", коментира за "Капитал" Радина Банкова, председател на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил и изпълнителен директор на "Крис фешън индъстрийс" - Ловеч.
Вижте пълния текст и класацията на топ 15 на сайта на "Капитал"