Търговци: Всичко ще расте - приходи, обекти и цени



Автор: Мара Георгиева 07 януари 2022



За втора поредна година търговските вериги живеят в ковид-условия, но към тях вече се прибавят затруднения в доставките, поскъпване на енергията и суровините, нарастваща инфлация. Заради галопиращата инфлация близките седмици ще са тежки - в този период текат годишните преговори между производители и доставчици и веригите, като основният въпрос ще е кой с колко ще вдигне цените.
В същото време купувачите стават все по-ценово чувствителни. И основната част от хората (около 55%) се фокусират върху покупки на базисни стоки и пренебрегват лукса, отчита проучване на Nielsen. Други 42% планират да купуват продукти само на промоция.
Пандемията промени и начина на пазаруване, като изстреля нагоре покупките по интернет. Веригите вече работят или предстои да влязат в е-сегмента.
Каква беше изтеклата година и какви са нагласите за 2022 г. според мениджърите на топ 9 вериги, подредени по приходите им за 2020 г.? Ето въпросите, които "Капитал" им зададе:

Анкетата с отговорите е на сайта на "Капитал"