Ръстът на FMCG веригите се забърза


Национално представените търговци, веригите в София и обектите за акцизни стоки са големите печеливши на 2019 г.


Автор: Боряна Генчева 02 ноември 2020



Тридесетте най-големи търговски вериги за бързооборотни стоки в България реализират нетни приходи 7 млрд. лв. през 2019 г., което е с 8.54% повече в сравнение с предишната година. Този ръст е по-голям в сравнение с двете предходни години, когато беше малко над 7%. Въпреки това все още ненадмината остава 2016 г., когато пазарът се увеличи с 11%.

През миналата година растежът е по-равномерно разпределен по сегментите в сравнение с 2018 г. Тогава най-бързо се развиваха регионалните вериги в Северна и Южна България. Сега с най-висок ръст са софийските вериги - 10.2% - почти с два пункта над нивата година по-рано. Интересен факт е, че и шестте софийски вериги от топ 30 са с български собственици.

Целият анализ е на сайта на "Капитал"