Alibaba разширява платформата си AliExpress в Европа



Автор: Снежина Пашинова 13 януари 2020



Най-големият китайски ритейлър Alibaba ще разшири бизнеса си на европейския пазар. За целта компанията вече привлича търговци с помощта на по-ниски такси и комисиони в сравнение с конкурента си Amazon, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Китайският гигант се е насочил първоначално към Испания и Италия, но и към евро-азиатските Русия и Турция, които се оказаха сред най-големите пазари в предишния бизнес модел от 2010 г.

Фокусът на компанията в чужбина е предимно върху продажбите на евтини китайски стоки в европейската ѝ платформа AliExpress. През последните шест месеца обаче гигантът е насочил внимание към местни доставчици и известни модни марки, за да създаде виртуален търговски център – доходоносен нов модел, който поглъща печалбите на половината от онлайн магазините в Китай.

Целият текст е тук