Търговците на храни: План за нова силна година



Автор: Мара Георгиева 10 януари 2020



След като достигна върхова точка в развитието си в края на 2017 г., българският пазар на бързооборотни стоки премина във фаза на намаляващ темп на растеж, отчита "Нилсън България". По последни данни от третото тримесечие на 2019 г. стойността на продажбите на бързооборотни стоки е нараснала с 4.9% спрямо същия период на миналата година. Едва 0.6% обаче от този ръст се дължи на повече продадени стоки в обем. Част от скока е резултат от промяна на потребителското търсене в посока към по-скъпи продукти или по-малки опаковки, но основно влияние има инфлацията, показва анализ на "Нилсън България".

Шест големи вериги от години диктуват пазара на храни и други бързооборотни стоки в страната. Каква беше изтеклата година и какви са нагласите за 2020 г. сред мениджърите на топ 6 вериги, подредени по приходите им за 2018 г.? Ето въпросите, които "Капитал" им зададе:

1. Каква беше 2019 г. за компанията, колко обекта открихте, какви новости предложихте, каква е годишната промяна в приходи и печалба?
2. Колко обекта планирате да откриете през 2020 г., в кои градове, какви инвестиции планирате за 2020?
3. Какви са очакванията ви за ръста на приходите от продажби през 2020?
4. Как се променя потребителското търсене през последната година? Усещате ли свиване на потреблението през последните месеци и бюджетирате ли такова за следващата година?
5. Какви са прогнозите ви за развитие на ритейл пазара през 2020 г.?

Отговорите са тук