Защо телевизиите не разказват бизнес истории



Автор: Весислава Антонова 19 ноември 2019



Представете си, че утре България подписва договор с Volkswagen за построяване новия завод на компанията у нас. Голяма част от телевизиите, включително и най-гледаните, ще съобщят за "крупен инвеститор" в сектора на автомобилната индустрия, но няма да кажат кой е той. Защото това може да се изтълкува като скрита реклама. Това обаче е обикновен факт и означава, че телевизиите са спестили част от истината пред зрителите. Основната причина това да се случва е тълкуванието на Закона за радиото и телевизията от страна на големите канали, които смятат, че споменаването дори и на името на някоя компания може да бъде разтълкувано като реклама и съответно да доведе до глоба за медията.

Темата за образа на бизнеса (и по-специално българския) в медиите е важна и дебатите по нея се водят повече от 15 години. "Българите не познават своята икономика. Това е потресаващо на фона на факта, че от десетилетия икономиката е най-важната тема в държавата", категорични бяха участниците на провелата се в понеделник дискусия "Да извадим успеха от анонимност!".

Целият текст е тук